Aparte code 43

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulvdl

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Ik heb een apart probleem, en kom er niet uit. Help mij aub!

Ik heb de welbekende ''Code 43'' van mijn video kaart. Nou staan er op internet tientallen van dit soort ''help mij'' topics, maar daar is het altijd het geval dat deze code een nieuwe of vervangende video kaart betreft.

Dit was bij mij het geval:

Ik zat een spel te spelen (Cod 7, niet echt van belang?), het ging urenlang moeiteloos, waarna opeens mijn beeld vastliep en er paarse vlekken in beeld kwamen. Niks deed het meer. Ik herstartte dus mijn computer waarna ik opmerkte dat er 4 stroken van elk een stuk of 8 blauw/paarse strepen in m'n beeld staan. Die krijg ik niet meer weg, die staan er contstant.

Ik kan nu geen spellen e.d. meer opstarten. Filmpjes op bv. youtube kunnen wel. Heel apart..

Dit is de foutcode; ''Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)''

Als het van belang is; dit is m'n computer:

Intel Core 2 CPU 6600 2.4GHz
Windows Vista
NVIDIA GeForce 8800 GTS

Ik heb de drivers al opnieuw ge�nstalleert, dit was eigenlijk de enige poging om hem te repareren, kon verder niets bedenken.

Help mij!!

Mod edit

Topic verplaatst naar Hardware----> Videokaarten

Ik begin het idee te krijgen dat je videokaart veels te heet geworden is.En nu dus zegt: Doe het zelf maar.
Een 8800(gts)staat er wel om bekend dat het heethoofden zijn.

Laatst bewerkt:
Pardon voor het verkeerde plaatsen; ik wist niet of het aan m'n beeldscherm of videokaart lag.

Een vriend van mij dacht ook al dat m'n videokaart te heet was geworden, ik heb wel is vaker problemen met m'n koeling.

Is het dan niet apart dat ik wel nog gewoon op de computer kan? Ik heb wel eens gehad dat m'n videokaart los zat waardoor ik helemaal geen beeld had, ik heb nu nog redelijk normaal beeld.

Reden voor verplaatsing is de foutmelding bij je videokaart.

Nu je vraag weer:Kast los en eens kijken of de boel(gpu koeling) nog ontstofbaar is.
Kaart eens in zijn geheel fysiek de-installeren.Drivers weer opnieuw installeren en je kabel nalopen.
Helpt allemaal niet dat lijkt mij toch dat die naar de eeuwige jachtvelden is.

Ik heb de kast al losgemaakt, alle stof eruit geblazen en de drivers opnieuw geïnstalleert, dat hielp niet.

Ik ben niet zo technisch maar ik zal inderdaad maar proberen om die kaart dan opnieuw te plaatsen.

In ieder geval bedankt, ik post de uitkomst vandaag of morgen nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan