Aparte inbox maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Domme vraag misschien, maar het lukt me echt niet....
Ik heb Microsoft Outlook 2007 op Windows7.
Ik heb daar 2 mailadressen, wat nu allemaal naar 1 Postvak-in verwijst.

Graag wil ik dit splitsen in 2 aparte Postvakken. Dit lukt me op zich wel om te splitsen
(via accountinstellingen => Juiste mailadres selecteren => Tabblad Gegevensbestanden => Nieuwe map aanmaken), maar hoe zorg ik dat de mail van dat betreffende mailadres dan ook daadwerkelijk in het nieuwe Postvak-in bezorgd wordt?

Nu komt nog alles in het oorspronkelijke postvak als ik een test doe.....

THANKS!!

Frans
 
Een outlook regel misschien? Zijn het 2 aparte email adressen?
 
Hoi,

Ik pleeg bijna 'echtbreuk', want ben al sinds '97 trouw gebruiker van Outlook ..... maar als ik geen smartphone had die alleen synchroniseert met Outlook, stapte ik helemaal over op Windows Live Mail.
Daar word jou probleem namelijk 'automatisch' opgelost.


In Outlook kan je per mailaccount instellen in welke map binnenkomende mail moet worden bezorgd (zie bijlage):
Menu: Extra > Accountinstellingen; en dan per account klikken op de knop 'Map instellen...'

Mogelijk moet je voor uitgaande mail echter werken met berichtregels.
Klikken op 'Persoonlijke mappen' en dan menu: Extra > Regels en waarschuwingen....

PrtScrn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank beiden, met regels moet het wel lukken. Ik heb inderdaad 2 aparte mailadressen.
Mail verplaatsen via de regel: Ik zie alleen geen regel staan dat als iemand naar mailadres B mailt, dat ik alleen dan deze mail naar de nieuwe map kan verplaatsen.

Ik kan wel de naam of distributielijst ingeven, maar zoek eigenlijk de regel dat als iemand zendt naar .....@mailadresB dat dan de mail naar de nieuwe map gaat en als iemand naar ....@mailadresA stuur, dat deze dan ongewijzigd in mijn oorspronkelijke inbox komt.

Weet je welke regel in hiervoor moet toepassen of kan dat niet?

Frans
 
Dank beiden, met regels moet het wel lukken. Ik heb inderdaad 2 aparte mailadressen.
Mail verplaatsen via de regel: Ik zie alleen geen regel staan dat als iemand naar mailadres B mailt, dat ik alleen dan deze mail naar de nieuwe map kan verplaatsen.

Ik kan wel de naam of distributielijst ingeven, maar zoek eigenlijk de regel dat als iemand zendt naar .....@mailadresB dat dan de mail naar de nieuwe map gaat en als iemand naar ....@mailadresA stuur, dat deze dan ongewijzigd in mijn oorspronkelijke inbox komt.

Weet je welke regel in hiervoor moet toepassen of kan dat niet?

Frans

Tja .. en juist daarvan heb ik aangegeven dat je dat het handigst regelt via de ingebouwde mogelijkheid via de accountinstellingen en NIET via regels .... compleet met uitleg en een bijlage nota bene .....
Maar goed, Error53 helpt je ongetwijfeld verder ...... :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar sectie "Microsoft Office / Outlook".
 
Ah, Super, sorry, ik had de bijlage over het hoofd gezien.
Dat is inderdaad precies wat ik zocht. Problem solved.... maar
nog een belangrijk item...

Mails gezonden ontvang ik nu in het juiste Postvak.
Als ik inkomende mails beantwoord, dan "pakt" outlook automatisch mijn juiste mailaccount.
Maar als ik een compleet nieuwe mail maak, dan valt outlook terug op mijn default
ingestelde mailaccount.
Is dat ergens te splitsen of (ook goed) dat er geen default wordt ingesteld maar iedere keer bij een nieuwe mail een vraag of pop-up verschijnt met de keuze van de mailaccount?

Ben bang dat ik bij nieuwe mail vanuit Postvak B vergeet om de mailaccount om te zetten van accountadres A naar accountadres B.

Ook hier een geniale oplossing voor??
 
Tja .. en juist daarvan heb ik aangegeven dat je dat het handigst regelt via de ingebouwde mogelijkheid via de accountinstellingen en NIET via regels .... compleet met uitleg en een bijlage nota bene .....
Maar goed, Error53 helpt je ongetwijfeld verder ...... :thumb:

Hoho :) :)

Ik ben het eigenlijk wel met vanveelen eens. Als je de geavanceerde mogelijkheden van Outlook niet gebruikt zou ik ZEKER overwegen om over te stappen op Live Mail. Ik ben echt uiterst tevreden met deze mailclient. Goed tip dus :thumb:
 
zelfde maar dan windowsmail

Hoi,

Ik pleeg bijna 'echtbreuk', want ben al sinds '97 trouw gebruiker van Outlook ..... maar als ik geen smartphone had die alleen synchroniseert met Outlook, stapte ik helemaal over op Windows Live Mail.
Daar word jou probleem namelijk 'automatisch' opgelost.


In Outlook kan je per mailaccount instellen in welke map binnenkomende mail moet worden bezorgd (zie bijlage):
Menu: Extra > Accountinstellingen; en dan per account klikken op de knop 'Map instellen...'

Mogelijk moet je voor uitgaande mail echter werken met berichtregels.
Klikken op 'Persoonlijke mappen' en dan menu: Extra > Regels en waarschuwingen....

Bekijk bijlage 117667

Hoi,

Ik heb windows mail en wil ook graag mail met een mailadres in een aparte map laten plaatsen,maar het gaat niet automatisch of ik doe iets heel erg fout.....

Kun je me uitleggen hoe het dan werkt,of me in ieder geval de goede kant op helpen

Groetjes Inge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan