Aparte inktpatronen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felicia

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Hallo,

Als ik bijvoorbeeld met alleen de kleur geel print totdat deze op is, kan ik dan nog wel met een van de andere kleuren printen? En hoe zit het met zwart? Als de kleuren of een van de kleuren op is kan ik dan nog met zwart printen en omgedraait?
Ligt dit af van de printer die ik koop of bestaat dit in zijn geheel niet? (zoals het geval is volgens de medewerkers van BCC, maar afgaande op vorige antwoorden vertrouw ik die niet meer)

Bvd.

Ligt helemaal aan welk merk / type printer.
De ene printer heeft voor elke kleur een aparte patroon.
Mijn HP Deskjet 970 heeft 1 zwart, en 1 kleur.
Als ik 1 kleur op het, ben ik de pineut voor een nieuwe dure patroon.

De volgende printer die ik aanschaf heeft absoluut losse patronen.;)

Met lege cardridges zal dat niet gaan, maar met mijn Canon iP5200 kan ik, als ik de lege cardridge(s) eruithaal, gewoon netjes doorprinten. Uiteraard wordt er dan wel een waarschuwing gegeven dat de inkttank niet aanwezig is bij het printen van die kleur.

Dat ik niet verder kan printen met een andere kleur als de een op is maakt me niet zoveel uit, zolang ik nog maar met zwart kan printen.

Is dit standaard of hang dit ook af van de type printer? Waar kan ik dit aan aflezen?

Ik heb 2 verschillende printers op het oog. Bij de een staat:

Soort kleurencartridge systeem: Meer kleurencartridge systeem

Bij de andere:

Soort kleurencartridge systeem: Eén kleurcartridge systeem

Hangt dit ermee samen?

Laatst bewerkt:
Felicia...

Kijk ook eens naar de prijzen van de cartridges om je keuze te bepalen.....
Een aardige site om dat vlug te vergelijken [omdat daar zo ongeveer alle inktpatronen en printermodellen op staan] is die van inkclub [http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=528&LangNo=31&gclid=CN_WiJKxhZQCFRuD1QodCBVcWg]...
Sommige printerfabrikanten leveren je de nieuwe printer voor minder geld dan de waarde van de inktpatronen die er bij zitten... maar daarna ben je "aan de beurt" [met cartridges van € 30 en meer]

Met veel printers kun je doorprinten als één patroon leeg is.

Laatst bewerkt:
Felicia...

Kijk ook eens naar de prijzen van de cartridges om je keuze te bepalen.....
Een aardige site om dat vlug te vergelijken [omdat daar zo ongeveer alle inktpatronen en printermodellen op staan] is die van inkclub [http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=528&LangNo=31&gclid=CN_WiJKxhZQCFRuD1QodCBVcWg]...
Sommige printerfabrikanten leveren je de nieuwe printer voor minder geld dan de waarde van de inktpatronen die er bij zitten... maar daarna ben je "aan de beurt" [met cartridges van € 30 en meer]

Met veel printers kun je doorprinten als één patroon leeg is.

Bedankt voor je antwoord, van de verschillende prijzen cartridges wist ik echter al.

Je zegt dat je met veel printers kunt doorprinter als er een patroon leeg is, maar WAAR kan ik dat aan aflezen? ik wil niet net de printer aanschaffen waarbij dat niet kan.

Welke 2 heb je op het oog? (merk / type)

Welke 2 heb je op het oog? (merk / type)

Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar de goedkoopste waarmee ik nog met zwart kan printen zodra de kleur op is.

Is het niet gemakkelijk om te zeggen waar ik dat aan kan aflezen? dan kan ik namelijk zelf nog verder zoeken.

http://www.bcc.nl/shop/Printers.Fotoprinters/product/productinfo/BQ7AqAyh3IwAAAEWUk8MsLYA

http://www.bcc.nl/shop/Printers.Fotoprinters/product/productinfo/KWbAqAyhd8sAAAEWJ7gGPB5b

http://www.bcc.nl/shop/Printers.Fotoprinters/product/productinfo/A9LAqAyhhl4AAAEWGMUGPB5b

Dit waren de 3 die ik op het oog had, maar alleen maar omdat ze goedkoop zijn.

Ik zou NIET voor de HP gaan.... Duurst in gebruik: duurste patronen [in de HP patronen zit maar 5ml]. Als kleur op is kun je nog wel doorprinten met de HP. Inktgebruik is extra hoog van dit ding omdat hij zelfs onder een zwarte tekst een laagje kleur [blauw] legt.

De Canon patronen hebben een inhoud van 3 tot 4 maal zoveel als een HP patroon, voor 30% hogere prijs dan de HP. Dus per saldo de helft of meer goedkoper in gebruik.

De Epson patronen zitten prijstechnisch tussen beide in, de patronen bevatten 5,5ml, behalve als je de "alternatieve" koopt, daar zit 11ml in [koop je die, dan is de Epson het goedkoopst in gebruik]. De Epson print vrolijk door als er 1 leeg is..... [blijft wel waarschuwen]

Ook een Lexmark gaat door als er een patroon [kleur] leeg of zelfs afwezig is.

Deze dingen staan [helaas] niet in de handleiding....

Lijkt me dat de laatste regel (1e link) wat info geeft:
Aantal kleuren (inclusief zwart): 4
Dus 3 kleuren en 1 zwart.
Kan hier niet zien of de kleuren patronen los zijn, of in 1 cartridge.

Duurst in gebruik: duurste patronen [in de HP patronen zit maar 5ml].
Weet ik niet waar jij je patronen haalt, maar in de mijne zit 39 ml.

Laatst bewerkt:
Mijn "oude" (kuch) Hp Deskjet 990 ja :evil:

Maar dan nog, ik blijf bij een HP.
Snel en stil printwerk is mijn motto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan