Aparte kabel nodig voor Sata 600 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hoi !

Ik heb 'n nieuw mobo gekocht, voorzien van Sata 6-00.

Nu wilde ik morgen er even 'n HDD voor aanschaffen, maar mij is onduidelijk of ik daarvoor 'n aparte kabel nodig heb.

Als ik nl. de aansluiting bekijk zie ik geen verschil met 'n Sata 300 aansluiting !

Iemand al ervaring mee ?

Greetz,

Harry.

Hoi Harry ,

Heb er nog geen evaring mee maar lees wel dat het nodig is ,en dan gaat het om z'n kabel als deze

Volgens mij kan je gewoon SATA 300 gebruiken wanneer je schijf SATA 3GBPS is. Wanneer je SATA schijf 6GBPS en je gebruikt een 3GBPS kabel zul je snelheidsverlies merken.

http://www.informatique.nl/467183/akasa-sata3-kabel-100cm.html

Ondersteunt 6GBPS, maar ik denk dat je het verschil niet merkt. 3000/8 = 375MB/s dit haal je nooit met normale SATA schijven. Zelfs met SSDs niet.

Hoi !

@Paranoid, zo heb ik ook al geredeneerd !

Maar goed: die extra kabel zijn de kosten niet, maar bij @Alternate zag ik (nog) niets staan.

Ik ga het dus eerst zo proberen, en als ik 'n Sata 600 kabel heb zal ik m'n bevindingen hier even mededelen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zojuist originele Sata 600 kabel ontvangen, tot dusver geen merkbaar verschil met 'n normale Sata-kabel.

Ga vanavond nog wat metingen uitvoeren, maar ik heb echt de indruk dat die Sata 600-kabel weggegooid geld is.

Alhoewel: leergeld.......

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan