aparte knop om te scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Beste persoon,

Ik ben met een site bezig en wilde omdat het niet altijd duidelijk is dat met een stuk van de site kan scrollen wilde ik boven aan een knop zetten dat men als ze over de knop (plaatje) ga dat het stukje naar na beneden scrollt. Het volgende is het scroll script.

<div class="scroll" style='width: 635px; height: 61px; overflow: auto; scrollbar-face-color: #666666; scrollbar-highlight-color: #666666; scrollbar-shadow-color: #666666; scrollbar-3dlight-color: #666666;scrollbar-arrow-color: #FF7F00; size-arrow:width="15" height="17"; scrollbar-track-color: #666666; scrollbar-darkshadow-color: #666666;
' swidth="15" height="17">

Is dit mogelijk en hoe kan ik dat realiseren. Mijn kennis van javascript is minimaal. Heb al op google gezocht en geen succes.

Bedankt alvast

Bart Hofkens

Het gedeelte wat je nu plaatst heeft niets met javascript te maken.

Het enige wat je doet is de kleuren aanpassen... Dit werkt trouwens alleen maar in IE.

niet via de scrolbalk scrollen ma via een aparte scrobutton

De scrollbalk werkt al maar er moet een aparte button boven aan de pagina staan waar je mee scrollt. dus niet alleen via de scrollbalk in aparte veld. een voorbeeld: www.tcauto.nl daar staat een oranje scrollbalk maar ik wil hem via een andere knop ook scrollen hoe is dat mogelijk. Of is dit echt geen javascript zo niet waar kan ik dan het beste de vraag stellen.

Zoals gezegt, de scrollbar kleuren werken alleen in Internet Explorer. Helaas zie ik die dus niet.

Ik begrijp je vraag wel. Als ik het goed begrijp is dit wat je bedoelt. (Rechts onderin je venster verschijnt te demo)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan