APC noodstroomvoorziening (UPS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwenteJan

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Hallo allemaal.....
Het volgende: Ik heb hier een APC noodstroomvoeding (UPS) in gebruik.
Type RS 1000 (BR1001).
Deed het altijd perfect maar enkel weken terug stonden alle lampjes te knipperen en gaf het apparaat een continue geluidsignaal.
De handleiding erbij gezocht en hieruit bleek dat het een interne fout zou zijn.
UPS uitgeschakeld, opnieuw opgestart en na een tijdje ging alleen het lampje OVERLOAD branden. Dus ik dacht aan een defecte batterij en dus een nieuwe aangeschaft.
Bij gebruik van deze nieuwe batterij dezelfde problemen dus dat was de oorzaak van het probleem niet.
APC gebeld.
Hier kreeg ik een wat warrig verhaal. De dame vertelde me dat dit type UPS niet geschikt zou zijn voor PC-systemen van de laatste jaren. Dit omdat de nieuwere generaties PC's over een energiezuinige en andere soort voeding zouden beschikken. De PC die ik gebruik is ook inderdaad nog geen jaar oud.
Ik zei haar dat er buiten die PC verder ook nog andere componenten op aangesloten zijn, o.a. het beeldscherm, de printer, de kabelmodem, een telefoon, de router e.d.
Volgens haar maakte dit niet uit.
De UPS zou zich in de loop van tijd defect gaan omdat hij zijn vermogen op een of andere manier niet kwijt zou kunnen en ze rade me een ander type UPS aan.

Ik vind dit maar een vreemd verhaal.
Zoals ik weet maakt het toch niet uit wat er achter een UPS aangesloten word, zolang je de maximale aansluitwaarde niet overschrijd en dan maakt het mijns inziens toch niet uit of nu juist de PC over een energiezuinige voeding beschikt.

Wie kan mij vertellen of APC gelijk kan hebben of moet ik dat verhaal aannemen als bull**** ???

Dank je wel alvast voor de antwoorden..........

Zoals ik weet maakt het toch niet uit wat er achter een UPS aangesloten word, zolang je de maximale aansluitwaarde niet overschrijd en dan maakt het mijns inziens toch niet uit of nu juist de PC over een energiezuinige voeding beschikt.

Inderdaad zou dat zo moeten zijn... Maar is het niet gewoon echt "OVERLOAD". Moderne PC's hebben "dikkere voedingen" (vanwege de meestal eveneens "dikkere" videokaarten en cpu's), daarnaast hangen er nog een beeldscherm en printer + nog wat toeters en bellen... en ik zag dat die UPS "maar" maximum 600 Watt levert...

Haal er eens wat apparaten af en kijk of het dan beter gaat.....

Laatst bewerkt:
Apc

Klopt ja, hij kan 600 watt aansturen.
Echter, als alles aangekoppeld is geeft het bijbehorende programma aan
dat hij voor minder dan 500 Watt belast word.
En.... overload brandt ook als er helmaal NIETS aangesloten is.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan