apenstaartje werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
De toetenscombinatie om apenstaartje te vormen werkt niet bij "nieuw bericht" zodat ik geen adressen kan schrijven. Als ik de laptop uit- en weer in schakel werkt het terug, maar nooit lang. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik doen? Het toetsenbord lijkt verder normaal te werken.

Het probleem kan zijn dat door bepaalde toetsencombinaties (denk aan SHIFT of CAPS LOCK + een willekeurige toets) je taalinstellingen worden gewijzigd en bepaalde knoppen anders worden ingedeeld. Door je laptop opnieuw op te starten reset je als het ware deze rotzooi weer naar de standaard instellingen.

Ik zou zeggen: controleer je taalinstellingen!
Vista: configuratiescherm > landinstellingen > toetsenbord en talen > toetsenborden wijzigen...

standaardinvoertaal moet zijn: Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)

Controleer vervolgens bij Geavanceerde toetsinstellingen welke sneltoetsen verantwoordelijk zijn voor mogelijke problemen. Aangezien ikzelf toch nooit wat veranderd qua taal wil ik gewoon niet hebben dat een irritante toetsencombinatie mijn instellingen overhoop gooit. Als jij hetzelfde hebt zou ik de toetsencombinaties voor alle invoertalen allemaal uitschakelen "niet toegewezen".

Hopelijk verdwijnt hiermee het probleem voor jou.

Bedankt. Ben nu in het buitenland. Maandag zie ik mijn PC terug en volg ik je advies.

Ik heb je advies gevolgd maar vind nog altijd geen oplossing voor het apenstaartje in, Word 2007...

Tja heel veel andere opties kan ik ook niet meer bedenken. Je zou nog voor de zekerheid een extern USB-toetsenbord kunnen aansluiten en kijken of je daarmee hetzelfde probleem houdt. Als je apenstaartje het wél doet weet je dat de toets van je laptop-toetsenbord niet goed werkt.

Wellicht kunnen andere leden op dit forum je verder helpen. Succes:thumb:

Het vreemde is dat ik geen pobleem heb in Outlook Express: ctrl+alt+2 en hop, daar is het apestaartje. Bij Word 2003 heeft dat ook altijd gewerkt. Bij Word 2007 werkt het niet...
Iemand die Word kent?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan