Apevia case fancontroller werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Armando1993

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
hallo, ik heb een Apevia X-plorer case, met voorin een ingebouwde fancontroller. ik heb deze computer gekocht van een vriend, hij heeft hem zelf in elkaar gezet. het kabeltje wat uit de controller komt is in de bijbehorende kabel gestoken. als ik aan het knopje draai gebeurt er echter niks. aangezien de cpu koeler geen geluid maakt vind ik het jammer dat de case fans zo'n hard geluid maken. heeft iemand hier verstand van? als jullie foto's of iets anders nodig hebben dan zal ik deze posten

de fans die je gebruikt zijn dat niet toevallig fans met een molex aansluiting en een 3 pins aansluiting? zoals de antec tricool? zo ja dan moet je de molex stekker eraf halen;) (niet eraf knippen of iets dergelijks!)

het zijn 2 case fans met blauwe led's, twee case fans zonder led's en de cpu koeler wordt door een eigen controller geregeld, die wel werkt. of het een molex of iets dergelijke is weet ik niet want hier heb ik geen verstand van. als ik goed luister denk ik dat het geloed van de voeding afkomt, een antec 750 watt, als het hier aan ligt is het dan mogelijk om deze stiller te laten draaien

bedankt voor je reactie

als je zeker weet kan je een niewe voeding kopen
of je kan niewe casefan erin stoppen.
en is die casefan een beetje uit balans of iets dergelijks? of maakt hij een soort "tikkend" lawaai. dan kan je je voeding openmaken en het stickertje achterop je casefan eraf halen en daar siliconespray in doen;)

maar als alle casefans de kabels hebben die jij zegt, draaien ze dan constant op de maximale snelheid, als dit niet zo is, is het geluid wat ik hoor al niet van hun

ik hoor geen tikkend geluid trouwens, alleen maar het harde geluid van de draaiende ventilatoren

9 van de 10 keer als een casefan op molex is aangesloten draait die op maximale snelheid;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan