aplicaties in Vista Basic groot processor gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
amd 6000+ (3,1 ghz) met 3 Gb ram.

onder Vista gebruikt bij mij msn en een videogesprek 70% processor gebruik. Regelmatig een uitschieter naar 100% en begint alles te stotteren. Google Earth met vliegtuigmonitor verbruikt 60% van de processor, vind ik ook erg hoog. Hijack log gemaakt, gescand met 2 online virus scanners en avast, maar niks kunnen vinden. DVD afspelen loopt ook steeds vast. Verder functioneert het systeem prima, geen vastlopers alleen internet explorer 8 een enkele keer. Het is net of er een 1 Ghz processor inzit i.p.v. 3,1 Ghz.

Nu heb ik op een partitie van een tweede schijf Windows 7 RC geïnstalleerd, msn met video gesprek tussen de 10 en 20%, google earth met vliegtuigmonitor tussen de 20 en 40%. Stukken lager dan in mijn Vista installatie. Omdat ik Vista gewoon wil blijven gebruiken vraag ik mij af waar ik dat hoge processor gebruik moet zoeken. Als ik alleen de mIRC chatapplicatie draai is het verbruik tussen de 0 en 2%, surfen meestal tussen 10 en 30%.

Enige verschil in hardware is de harde schijf, Vista staat op een 320 Gb Seagate en Windows 7 op een samsang 1 Tb.

Wie weet raad?
 
en sinds wanneer is dit probleem dan beginnen ontstaan?
 
Vista is dan ook totaal niet goed qua verdeling en gebruik van computergeheugen. Hier zie je duidelijk het verschil tussen windows 7 en vista.

Heb je eens gechecked of al je drivers up-to-date zijn (van Vista)?
 
Is die amd een dualcore processor?

ja, de 6000+ , de 3,1 ghz 45 nm uitvoering.

Ik merk dat het na een driver update van de graphische kaart alleen msn met video conversatie steeds pieken heeft van 100% gedurende 10-20 seconden en dan blokkeert. Opgestart met alles uitgezet in msnconfig, maar dan nog.

Het lijkt erg op een hack maar geen virusscanner die iets kan vinden.
 
Ja sorry maar voor mij is het ook een raadsel al geen virusscanners iets kunnen vinden en er niets vreemd in het hijackthislogje stond :confused:

Sorry...
 
Welke processen in taakbeheer geven een hoog cpu gebruik?
 
Kijk dan voordat het 100% is.
Als het constant 40% is, is het ook al hoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan