Apoint - ApMsgFwd - Apntex

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Op mijn Toshiba Tecra S5 heb ik onlangs nieuwe drivers gedownload en geïnstalleerd voor het touchpad.
Sindsdien krijg ik bij de opstart telkens 3 mededelingen na elkaar over de software die opgestart wordt:

Apoint.exe
ApMsgFwd.exe
Apntex.exe

In het venster is er de mogelijkheid om het vinkje weg te halen bij 'Deze mededeling telkens tonen bij het opstarten'. Elke keer heb ik het vinkje weggeklikt bij elk van de drie mededelingen maar bij elke nieuwe start blijven de mededelingen dapper terugkomen.

Uiteraard is dit niet echt eeen probleem maar het is wel vervelend. Weet iemand hoe je de mededelingen echt kan wegkrijgen?

Op de website van Toshiba is een uitgebreide supportafdeling maar daar vindt je niets wat ook maar in de buurt van een oplossing komt. Zelfs een kat vindt er haar jongen niet in terug. Je moet al heel intensief zoeken naar een telefoonnummer waar je terecht kunt en wanneer je dan na lang wachten eindelijk een medewerker aan de lijn krijgt, weet die niets beter te verzinnen als: eerst alle nieuwe drivers installeren en als dat niet werkt kan je misschien eens terugbellen.

Zelf opgelost!

Omdat het hier opvallend stil bleef en niemand een oplossing kon suggereren, ben ik maar zelf verder gaan zoeken op engelstalige fora. En daar heb ik de oplossing gevonden. Ik beschrijf ze hier toch even omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem voor heb.

De drie bestanden die bij het opstarten een boodschap op het scherm komen, hebben te maken met de nieuwe driver voor het touchpad.
Ik heb elk van deze files gezocht in de map c:\program files\apoint.
-Rechtsklikken op een file en de eigenschappen laten zien.
-Op het tabblad 'algemeen' staat onderaan dat dit bestand afkomstig is van een andere computer en mogelijks geblokkeerd wordt om de veiligheid van de computer te garanderen. Daarnaast staat een knop waarmee je de blokkering kan opheffen. Klikken op de knop 'blokkering opheffen'.
-Op het tabblad 'beveiliging' kan je zien wie recht heeft om dit bestand te beheren. Wijzig deze instelling zodat elke gebruiker volledig beheer heeft over dit bestand.
-Doe deze stappen voor elk van de drie bestanden.
-Start de laptop opnieuw op en de mededelingen blijven weg.

Probleem opgelost!

Misschien kan iemand anders deze info gebruiken want voor mezelf is het uiteraard niet meer nodig. Ik verander de status van deze vraag hierbij in 'opgelost'.

Graag gedaan!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan