Beste helpmij-ers,
Ik wil de volgende query laten lopen:
Dit gaat goed voor iedere aflevering, behalve afleveringen waarin een apostrof staat.
Het gaat dus goed voor de afleveringen:
S01E01 - Apple
S01E02 - Samsung
S01E03 - Nokia
maar niet goed voor aflevering:
S01E04 - Apple's Revenge
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Zelf op internet speuren zegt mij dat ik dan een dubbele apostrof moet gebruiken, dus dat de aflevering dan zou moeten zijn: Apple''s Revenge
Echter, de aflevering namen typ ik zelf niet in. Dit is een variabele, namelijk: $aInfo['aflevering_naam'].
Ik hoor graag wat volgens jullie het antwoord is; ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Mick
Ik wil de volgende query laten lopen:
PHP:
$sQuery = "
INSERT INTO afleveringen (`series_id`, `seizoen`, `aflevering_nr`, `aflevering_naam`, `uitzending`) VALUES
('". $aRowSerie['id'] ."','". $aInfo['seizoen'] ."', '". $aInfo['aflevering_nr'] ."','". $aInfo['aflevering_naam'] ."', '". $aInfo['uitzending'] ."')";
echo '<center>De volgende aflevering is toegevoegd aan de database: S'.$aInfo['seizoen'].'E'.$aInfo['aflevering_nr'].' - '.$aInfo['aflevering_naam'].'</center>';
Dit gaat goed voor iedere aflevering, behalve afleveringen waarin een apostrof staat.
Het gaat dus goed voor de afleveringen:
S01E01 - Apple
S01E02 - Samsung
S01E03 - Nokia
maar niet goed voor aflevering:
S01E04 - Apple's Revenge
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Zelf op internet speuren zegt mij dat ik dan een dubbele apostrof moet gebruiken, dus dat de aflevering dan zou moeten zijn: Apple''s Revenge
Echter, de aflevering namen typ ik zelf niet in. Dit is een variabele, namelijk: $aInfo['aflevering_naam'].
Ik hoor graag wat volgens jullie het antwoord is; ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Mick