App kan "Locatie vaststellen", is dit veilig?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lufraki

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hoi iedereen, ik wilde net een Android app gaan installeren op mijn HTC Desire, bij de machtigingen stond dat dit apparaat toegang zou krijgen tot:

Je locatie
globale (netwerkgebaseerde) locatie, nauwkeurige (GPS) locatie.

Ik vroeg me af of dit veilig is omdat ik liever niet heb dat ze weten waar ik ben?

Kan ik dit uitschakelen zodat ze mijn locatie niet meer kunnen vinden maar dat ik deze app nog wel gewoon kan blijven gebruiken?

Alvast bedankt
lufraki

vragen

Wie zijn "ze" waar je bang voor bent
en
Wat is de functie van de app?

Als die app bedoeld is om je naar het dichtstbijzijnde tankstation te leiden
is het niet erg handig als de GPS-functie is uitgeschakeld.

Kan geen kwaad, heel veel apps doen dit. Dit om ervoor te zorgen dat ze bijv om te weten wat voor winkels er om je heen zijn en dan kan hij je dat vertellen.

een navigatiesysteem van een auto weet ook precies waar je bent, en heb je er eentje die files kan vinden dan wordt er ook "Data" verstuurd.

kortom: er zijn genoeg apparaten/programma's die informatie over je locatie doorspelen. Daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.

wil je het toch uit hebben, dan kan je je gps uitzetten.

hallo.

en als je gps uit zet dan weten ze nog wel waar je bent.
elke mobiele telefoon maakt verbinding met de dichts bijzijne mast.
en als ze dan gaan kijken naar je imei nummer van je telefoon weten ze ook waar je bent.

Groetjes Cees.
:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt! Maar deze app heeft helemaal niks met GPS of iets te maken, ik wil graag dus die GPS uitzetten. Kunnen jullie mij vertellen hoe dat moet?

Groetjes
lufraki

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan