App maken met App Inventor

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReijerdH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Geachte medelezers,

Ik wil graag aan de hand van de voorbeeld app Presidents Quiz, mijn eigen quiz maken die gebruikt maakt van 3 buttons i.pv. een tektsvak waar het antwoord in moet worden getypt. De app is bestemd voor het leren van notengrepen met een trompet. 3 buttons moeten dienen als ventielen. Als de button is ingedrukt staat dit gelijk aan een ingedrukt ventiel. Nadat de afbeelding van de noot is verschenen moet je het antwoord geven door de buttons wel/of niet in te drukken. Dit moet worden vergeleken met het antwoord dat in de antwoordlijst staat. Kan iemand mij op weg helpen s.v.p.

Met vriendelijke groet Reijer

Ik heb zelf ook een tijdje met app inventor gewerkt dus hopelijk heb je hier wat aan:

Je zou elke button een variabele kunnen geven, dus bijvoorbeeld button 1= 1, button 2=2, en button 3 =3.

Als dan de combinatie van knoppen goed is, dan bevatten de variabelen de gegevens van de knoppen, dus wel of niet ingedrukt.

Je kunt dan met een if statement kijken of het klopt. Zoiets als dit:
If button1 = on
and
button2 = off
and button3 = on
then do
notifier1.showalert Je hebt het goede antwoord gegeven!
Clock1.enabled to false.
Shownextquestion

clock1.timer (als het goede antwoord niet binnen 10 seconden is gegven)
clock1. enabled to false
notifier1.showalert: helaas, dat was niet goed..

Mocht je er niet uit komen, dan wil ik wel een screenshot maken van de blocks editor als dat je helpt?

Bedankt

Ik heb zelf ook een tijdje met app inventor gewerkt dus hopelijk heb je hier wat aan:

Je zou elke button een variabele kunnen geven, dus bijvoorbeeld button 1= 1, button 2=2, en button 3 =3.

Als dan de combinatie van knoppen goed is, dan bevatten de variabelen de gegevens van de knoppen, dus wel of niet ingedrukt.

Je kunt dan met een if statement kijken of het klopt. Zoiets als dit:
If button1 = on
and
button2 = off
and button3 = on
then do
notifier1.showalert Je hebt het goede antwoord gegeven!
Clock1.enabled to false.
Shownextquestion

clock1.timer (als het goede antwoord niet binnen 10 seconden is gegven)
clock1. enabled to false
notifier1.showalert: helaas, dat was niet goed..

Mocht je er niet uit komen, dan wil ik wel een screenshot maken van de blocks editor als dat je helpt?

Hallo Hidde,

Ik ga kijken of ik eruit kom, dan zal ik een screenshot mailen, mocht ik er niet uitkomen dan vraag ik graag nog een keer je hulp.

Alvast bedankt.

Ik heb inmiddels een voorbeeld app gevonden waarmee ik aan het experimenteren ben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan