Apparaat IOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2011
Ik heb op een oudere laptop windows95 geinstalleerd. Dit gaat allemaal goed. Na het installeren wil ik de laptop opstarten en krijg ik de melding:

Tijdens het initialiseren van apparaat IOS:
Er is een beschermingsfout van Windows opgetreden.
U dient de computer opnieuw op te starten.

Ik heb windows al 3 keer opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft.

Help wat kan ik nu nog doen om het werkend te krijgen?????:confused::confused:

Mmm... volgensmij is IOS een besturings systeem van apple
misschien een ipod of iphone aangesloten ?

Volgens mij bestonden die apparaten in de tijd van Windows 95 niet ;)

Start op in veilige modus of met een dos diskette
Zoek op je machine naar smartdrv.exe en hernoem die naar smartdrv.old (zo uit mijn hoofd c:\windows\command)
herstart dan en kijk wat er dan gebeurt. mogelijk krijg je in het dos gedeelte van het opstarten wat foutmeldingen maar die kun je dan negeren.

tegenwoordig wel, als je die toch aansluit op die laptop kan het toch een probleem vormen

Volgens mij heeft TS het over het I/O subsysteem :D:D

Norton toevallig geinstalleerd ?

Hallo Ellasar

Ik heb smartdrv.exe gewijzigd naar smartdrv.old maar dit haalt niets uit het probleem blijft er gewoon. Wat kan ik nog meer proberen?????

Hallo,

Wie kan mij nog verder helpen met dit probleem???

ik denk dat je laptop te snel is voor windows 95 en dan krijg je die error
of je hebt meer dan 512 MB ram in de laptop dan krijg je win 95 ook niet op gestart

probeer windows 98 te instaleren dat lukt vast wel op die laptop

Ik heb dezelfde foutmelding gehad op mijn secundaire systeem. Ik ben erachter gekomen dat het ligt aan de processorfrequentie. Als die hoger is dan 300 MHz start Windows niet. Heb eventueel wel een oplossing. Ik heb een opstartbare diskette liggen die bepaalde systeembestanden vervangt, zodat Windows wel start, werkte bij mij op een 1,6 GHz processor.

Probeer ook het geheugen te beperken. Het beste is 64 MB, dat is meer dan genoeg voor Windows 95.

Laatst bewerkt:
Je kunt de processor fix hier downloaden. Voer het bestand FIX95CPU.EXE uit om een opstartdiskette maken. Je kunt ook FIX95CPU.IMA naar een diskette wegschrijven (als je WinImage hebt). Het gaat erom, dat je de diskette in het station plaatst, nadat het eerste gedeelte van het op Windows gebaseerde gedeelte van Setup is voltooid (nadat je wordt gevraagd de diskettes uit de stations te verwijderen en de computer opnieuw op te starten). Volg de instructies, en het probleem zou moeten worden opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan