Apparaat kan computer niet vinden, computer wel apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charlotte_h

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Hallo,

Ik ben nu voor het eerst bezig met bluetooth dus het is wat geharrewar. Ik heb zo'n Bluetooth USB stickie in m'n pc gedaan, en ik heb de telefoon waar bluetooth op staat kunnen installeren met een sleutel. Ook heb ik in de bluetooth instellingen op de pc het volgende ingeschakeld:

- Detectie inschakelen,
- Bluetooth apparaten mogen verbinding maken met de computer, en ook
- Waarschuwen als er verbinding wordt gemaakt.

Ook heb ik onder COMpoorten de seriele compoorten ingeschakeld, en een binnenkomende verbinding ingesteld.

Het gevolg:

Ik kan foto's van de gsm naar de pc versturen mits ik van te voren op de pc aanklik: bestanden ontvangen. Dan kan ik in de telefoon de computer vinden en de afbeelding zonder problemen versturen.

Wanneer ik echter zomaar, zonder eerst Bestand ontvangen in de telefoon wat probeer te versturen, dan kan hij de computer NIET vinden. Hij kan wel andere bluetooth dingen vinden, zoals de telefoon van een vriend. Ik vind dat een beetje onhandig en wil dat graag anders.

De telefoon is een nokia 7370 geloof ik, de computer een Dell met Windows XP en er staat, als dat belangrijk is, een Kasperky firewall op.

Ook, als ik onder Netwerkverbindingen kijk, zie ik dat de Bluetooth-netwerkverbinding is verbroken. Ik kan nergens iets van Inschakelen vinden.. Als ik een bestand verstuur, wordt er volgens mijn Netwerkverbindingen nooit een Bluetoothverbinding ingesteld: hij staat altijd op 'verbroken'.

Bedankt!

PS. Is het trouwens niet mogelijk om even snel gewoon de hele map met foto's van telefoon naar pc te verhuizen? :/

Laatst bewerkt:
charlotte_h,

als je de bleutooth stick weg haalt uit je pc en deze opnieuw opstart.
laat je mobieltje gewoon bleutooth aanstaan,maar nog niet zoekende.
Sluit vervolgens je stickje weer aan en zoek vanuit je pc naar bleutooth apparaten.
Je telefoon en alle andere bleutooth apparaten zullen gevonden worden.

antwoord op je vraag 2 is ,nee.
Helaas zo stabiel is bleutooth ook weer niet voor wat betreft data verkeerd.

Misschien staat je PC zo ingesteld dat ie niet zichtbaar is.
Bij BlueSoleil kan je dat instellen.

Hey,

Ik weet niet of het een oplossing is, maar probeer hetvolgende eens: Zoek eens een andere telefoon met bluetooth, en probeer het daar eens mee.

Via de nieuwste bluetooth apparaten kun je geen verbinding meer krijgen via Windows XP.
Zelf had ik dat probleem ook, op mijn laptop met Windows Vista deed hij 't wel, maar op mijn pc met Windows XP niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan