Apparaat met USB die A4 weergeeft.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Praktijk:
Document komt binnen via post=papier en moet gegevens van dat document bijwerken op pc.

Ben half blind aan het worden en je kunt dat document scannen en dan weergeven op de monitor die links staat en rechts bijwerken. Echter om alle documenten te scannen is niet te doen. Is er geen apparaat waar in je die A4 kan leggen en dat via USB dat document op mijn scherm komt?

Zo'n apparaat heet blijkbaar een "document camara" of een "visualizer", hier alvast een filmpje
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Dat is niet de bedoeling. Ik heb dat wel eens geprobeerd met een dergelijke camera. Je blijft schuiven en positioneren. Niet te doen. Je moet een A4 op een apparaat kunnen leggen en klaar.

Dat word dan een printerscanner combi met document feeder .. Bij een losse scanner moet elk blad handmatig verwisseld worden, bij een ADF gebeurt dat automatisch (bijvoorbeeld 20blaadjes ) , er mogen dan geen nietjes meer in de te scannen documenten zitten ..

Het zou wellicht kunnen met een auto-preview optie van de scanner.
Welke scanner heb je?
Wellicht is er iets te programmeren.

Document moet bewerkt worden via pc .. krijg je niet voor elkaar met alleen een Preview .

"Het zou wellicht kunnen met een auto-preview optie van de scanner."

Goed idee. Moet ik nakijken. Epson 4700.

Ja, dat laatste klopt. Op de pc cijfers e.d. bijwerken, niet het document zelf, want als ik het op de pc heb staan, wat eigenlijk de bedoeling is, dan kan ik het op het tweede scherm veel beter lezen en eventueel vergroten. Maar telkens scannen kost veel tijd e.d.

Zo lees ik het niet. Gegevens van het document moeten bijgewerkt worden in de pc, niet het document zelf (?)
Zo had ik het inderdaad niet gelezen ..

Succes Senso met de verwerking !

op een scanner moet je ook positioneren, (in de hoek leggen) .
Dit kan ook gemaakt worden met een camera wat in post #3 en zojuist in #12 aangegeven word.
Schroef 2 latjes in een haakse hoek op je bureau vast, ( je kan deze ook op een los stuk plaatmateriaal bevestigen, gebruik bijvoorbeeld dubbelzijdig plakband om je plaatmateriaal niet over je bureau te laten schuiven) fixeer je camera zó, dat deze een hele A4 ineens kan bekijken !
Papier in de hoek schuiven en klaar is Senso !

Terug
Bovenaan Onderaan