apparaatstuurprogrammafout

Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Berichten
181
Mijn pc blijft regelmatig hangen (vertikale gekleurde strepen en ben genoodzaakt om hem via de aan/uitknop terug op te starten)..

Krijg blauw scherm (met groene en gele verticale strepen). Voor zo goed ik het kan lezen :
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Bij technische informatie staat :
STOP : 0 x 0000008E (0 x C0000005, 0xEF057F5C,0xF5DE7AC8,0x00000000)
nv4_disp.dll - Adress BF057F5C base at BFC12000, DateStar 439abe39

Microsoft Online Crashanalyse : De fout wordt veroorzaakt door een onbekend apparaatstuurprogramma..

Had enige tijd geleden één driver geupdate : NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X (stuurprogramma is nu 81.98 nvForceWare)... maar blijkbaar is het dat nog niet..

Vooraleer ik Windows XP eraf gooi en terug installeer probeer ik hier en daar toch eerst nog's iets te veranderen (je weet maar nooit !....) Ik ken wel niets van computers hoor....
 
Vraagje:

Had je wel eerst [zoals meneer NVidia zei] je oude driver helemaal [via configuratiescherm>software] verwijderd? En toen pas die nieuwe geinstalleerd?

Doe dat anders nog even een keer [hoewel dat moeite zal kosten omdat er nu een "mengelmoes" van drivers op je PC schijnt te staan...] en installeer vervolgens 81.91 forceware opnieuw...
 
heb voor alle zekerheid de driver nogmaals verwijderd (via configuratiescherm/software) en opnieuw gedownload. Maar het probleem is nog altijd hetzelfde (krijg terug dezelfde foutmeldingen...)
 
Het ligt persé aan je videodriver en/of de instellingen hiervan...
Maar je bent niet alleen [schrale troost!]... als je nv4_disp.dll intikt in Google krijg je 59.700 man die hetzelfde probleem hebben... bij velen werd het door het bestand dat je op onderstaande link kunt downloaden opgelost...

Probeer het eens....

www.synapse.gr/downloads/nv4loopfix.zip
 
We mogen ook aannemen dat je na het verwijderen en na het installeren, de PC ook opnieuw opstart?
 
Mijn pc doet het nog altijd niet ! (om radeloos van te worden !!!)
Had voor de zoveelste keer de videodriver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (ook progje gedownload aangegeven door Lange Pier om driver eerst te verwijderen vooraleer de nieuwe te installeren) ook nv4Loopfix(zoals aangegeven door ErpCity).
Het rare is gisteren werkte alles prima (praktisch de hele dag) en nu op nog geen half uurtje tijd heb ik reeds 3 x terug moeten opstarten.

Nu krijg ik wel deze STOP fout :
0x0000000A (0x48946F44,0x00000002, 0x00000000, 0x804D90AA)

en vermelding nv4_disp.dll staat er niet meer bij

Ik krijg ook geregeld volgend kadertje "Resolution Nofitier : Optimal Resolution is 1024 x 768. Press Exit to clear" nochtans is het ingesteld op deze resolutie ??

Help !!!!
 
Help Kan Niet Meer Opstarten

help ! help !
Nu wil Windows helemaal niet meer opstarten. Nu krijg ik volgend blauw scherm :
"Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door GoBack2K.sys

STOP : 0x000000D5 (0x81D4AF38, 0xBA70E68C, 0x00000....

Go Back is onderdeel van programma NORTON SYSTEM WORKS
(had dat geïnstalleerd in de hoop dat ik hiermee iets aan de problemen van mijn pc zou kunnen verhelpen.....)

Ik heb ik geprobeerd van dat programma terug te verwijderen in Veilige Modus maar.. dat gaat niet (toch niet via configuratiescherm/software)

Nu zit ik op een laptop te tijpen....
Wie kan me AUB helpen ?
 
heb voor dit laatste probleem mijn vraag gesteld in de sectie Window XP¨- software xp (omdat het verband houdt met een softwareprogramma van Norton ?) Ik hoop dat dit juist was..
Maar ja al mijn vorige problemen blijven wel bestaan (vastlopen pc enz...)
.... zucht ....
 
oeps... mijn berichtje is gesloten op Software xp (was toch beter dat ik mijn vraag hier liet staan).
Kan nog steeds geen windows xp opstarten omwille van de fout door Norton Go Back. Ik wil het wel verwijderen maar hoe ?? via veilige modus wil hij het niet verwijderen ...
HELP ...!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan