apparaten doen het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
224
Ik heb Windows XP Professional zojuist opnieuw geinstalleerd. Echter kan ik geen verbinding maken tot het internet. Ondder Apparatebeheer (Device Manager) en dan Other Devices staat er een vraagtekentje bij de volgende apparaten:
- Canon i560
- Ethernet Controller
- PCI Device
- SM Bus controller
- Unknown Device
- Video Controller (VGA compatible)

Ik kan geen verbinding verkrijgen tot het internet (waarschijnlijk vanwege de niet-functionerende ethernet controller), en kan daarom ook geen windows update doen wat mogelijk de problemen zou kunnen oplossen.

Who knows what to do?

Alvas Bedankt,
Arne55
 
Begin met het installeren van het chipset van het moederboard [staat meestal op de CD die bij het systeem/moederboard kwam]... dan zullen al veel vraagtekens verdwijnen...
 
Die heb ik allemaal niet, degenen voor wie ik het doe hebben de computer van iemand overgekocht.
 
Tja, dan wordt het moeilijker... Kun je op een andere PC misschien het programma PCWizard downloaden en op dit systeem zetten? Dan kun je uitvogelen welk moederboard er in zit en mogelijk op de site van de fabrikant de juiste drivers downloaden...
Of weet je een merk en type?
 
Tja, dan wordt het moeilijker... Kun je op een andere PC misschien het programma PCWizard downloaden en op dit systeem zetten? Dan kun je uitvogelen welk moederboard er in zit en mogelijk op de site van de fabrikant de juiste drivers downloaden...
Of weet je een merk en type?

Ja was ik net mee bezig... bedankt voor je hulp
 
Ik heb de Chipset software geinstalleerd maar helaas, geen resultaat.
 
??? Geen enkel vraagteken verdwenen?
Chipset driver is belangrijk voor het functioneren van het moederboard, dat had je sowieso nodig...

- Canon i560 > Driver van de printer installeren
- Ethernet Controller > Driver installeren
- PCI Device > waarschijnlijk geluidskaart? > Driver installeren
- SM Bus controller.... > SmartCard lezer > Driver installeren
- Unknown Device ??? Kan van alles zijn.... bluetooth kaart, wireless lan, tv kaart... etc.
- Video Controller (VGA compatible) > indien deze "onboard is" zou het chipset dit moeten hebben gedaan.... is het een losse kaart > juiste driver installeren....

Als het een "merk PC" is kun je al deze dingen meestal op dezelfde site vinden.....
Tjonge.... nog een boel werk te doen!
 
Nu lees ik je bericht nr 7....

Je moet echt proberen om het chipset van de moederboardfabrikant te vinden...! Daar zitten dan vaak ook de "on board" extra's bij..... Het lijkt er nu op dat het misschien niet helemaal de juiste was....
 
Nu lees ik je bericht nr 7....

Je moet echt proberen om het chipset van de moederboardfabrikant te vinden...! Daar zitten dan vaak ook de "on board" extra's bij..... Het lijkt er nu op dat het misschien niet helemaal de juiste was....

Kijk probleem is dat wanneer ik via Everest kijk bij moederbordnaam er helemaal niks staat. Wel bij de North Bridge Chipset, namelijk die 945 Chipset. Ik ben nu even proberen de drivers van Gigabyte ervoor te downloaden aangezien wanneer ik de volledige naam van die chipset intypte bij google ik op de site van gigabyte kwam... Tis de Intel Lakeport-G i945G
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan