apparaten toevoegen aan mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb reeds een netwerkje (heeft trouwens veel moeite gekost) en nu is het zo dat mijn laptop en vaste pc daar aan zitten. Nu is het zo dat ik een externe harde schijf heb. Sos zit deze aan de vaste pc soms aan de latop maar als ik hem aan de laptop heb (of de vaste pc) zou ik hem ook zo graag in het netwerk opnemen hoe doe ik dat ?

Als ik een nieuwe pc koop, moet je dan je netwerk helemaal opnieuw instellen eigenlijk weet iemand dat ?

Je kan als je de externe schijf op een pc aansluit deze gewoon delen in verkenner.

Bij mij installeert de pc altijd het netwerk als hij er aan wordt gekoppeld. Anders kan je gewoon de wizard netwerkverbinding gebruiken.

wacht wacht je gaat even tien stappen te snel want ik weet niet zoveel van computers , misschien even stapje voor stapje :o ????

Open verkenner en ga naar je externe harde schijf.

Klik hierop met je rechter muisknop en kies voor eigenschappen.

Ga naar het tabblad delen en beveiliging in het netwerk.

Zet bij delen een vinkje en naar keuze bij wijzigen toestaan. Je wordt nog gewaashuwd dat MS het onverstandig vindt hele schijven te delen. Dit kan je bevestigen.

Je kan natuurlijk ook een bepaalde map op je schijf delen.

Als je schijf los is geweest van de computer moet je het delen weleens opnieuw aanzetten

Maar moet ik hem niet een bepaalde naam toekennen en op andere pc´c ook iets invoeren ?

Hij stelt zelf een naam voor als je hem deelt. Als je witl kan je die aanpassen.

De andere pc's zien hem vanzelf als je naar je netwerklocaties gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan