Apparatuur crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast3913

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Beste Forumgangers,

Kan een Lan tester zoals deze: lancabletester_94186.jpg
een switch of PBX telefooncentrale laten crashen als je de "zender" op een actieve switch aansluit?
Ik heb dus de zender aangesloten gehad op een switch. En het hele netwerk viel na onbekende tijd in storing.

Jules.

Dit is ook een kabeltester, dus alleen geschikt om puur en alleen de kabels te testen, dus zonder electrische apparaten er tussen zoals een switch.
De tester stuurt over elk draadje en lage spanning door, een switch kan die dus niet hebben.

Weet je zeker dat dat mogelijk is? Of ZOU het kunnen?
Als ik dat 100% zeker weet kan ik namelijk makkelijker fout zoeken.

Wacht zeker even af wat anderen terugmelden, maar mijn ervaring is dat onze switches niet onderuit gingen na zo'n foute manier van testen.
Wel even daarbij aangemerkt dat ik toen direct een rood lampje kreeg, en toen meteen de tester heb losgekoppeld. Je verhaal vertelt niet hoe lang je die kabeltester aan de actieve verbinding hebt gehad.

Verder kan het zijn dat we hier andere switches hebben dan jij [HP Procurve] en/of dat het type/merk tester er ook nog toe doet.

Overigens zou je (indien managed switch) kunnen kijken of je daar nog meldingen terug kunt lezen m.b.t. de actieve poort waar je de tester op aangesloten hebt gehad.

Tijs.

Ok. Het zijn Extreme Networks switches. Ze worden beheerd door een andere organisatie wat natuurlijk niet ideaal is. Ze zijn managed en er is nu het sterke vermoeden dat onze telefoon en tevens alarmcentrale gewoon stuk zijn.

Bedankt voor je reactie! Helemaal top. Ik hoop dat nog andere mensen even hun ervaring hiermee willen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan