\AppData\Local\Temp\setup.exe start automatisch bij opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ausems

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Sinds een paar dagen start het programma [user]\AppData\Local\Temp\setup.exe automatisch na het opstarten van de PC. Het programma start in een good-old DOS-venster en sluit vervolgens niet meer vanzelf. De SETUP.EXE wordt automatisch geplaatst in de map. Als ik het bestand verwijder wordt het bestand gewoon weer opnieuw in de map geplaatst bij het opstarten. Ik heb van alles geprobeerd, maar kan er niet achter komen waar dit bestand vandaan komt. Iemand die me op weg kan helpen met het zoeken naar de oorzaak?

Laatst bewerkt:
Verder even m.b.v. AutoRuns uitzoeken door te zoeken op Setup.exe in het tabblad Everything ('verrekijkerknopje') of je het kunt uitschakelen.

Succes,

Tijs.

Helaas!~

Sims, allebei uitgevoerd, maar er kwamen geen gekke dingen naar boven. Wat cookies, maar dat was niet zo spannend. Deze wel verwijderd en opnieuw een scan uitgevoerd. Daarna alles schoon en weer niets vreemds.....

Helaas!

dnties, mooi programmaatje! Helaas geen setup.exe of setup te vinden. Het duurt ook even voordat SETUP.exe wordt gestart. Nog meer hints?

Gegeven dat je schrijft dat het setup.exe programma na verwijdering een volgende keer er weer staat kan het ook betekenen dat een ander programma wordt gestart, die dan setup.exe naar de Temp map schrijft en die dan aanroept.

Lijkt mij een goed plan om even contact te zoeken met de Nucia.nl website.
Zie hieronder (aangepast) wat je zou moeten doen voor controle door Nucia:

Tijs.

De boosdoener is gevonden! Ik gebruik Cyberpatrol. Om de één of andere reden werkte Cyberpatrol niet meer helemaal goed (ik vermoed dat dit te maken heeft met de installatie van IE8). Het één heeft kennelijk met het ander te maken. Ik heb Cyberpatrol gedeinstalleerd. Het probleem deed zich daarna niet meer voor. Ook na het opnieuw installeren van Cyberpatrol deed het probleem zich niet meer voor.

Dank voor de hulp!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan