AppData wel of niet in de backup??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hopelooss

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Berichten
31
Hallo,

Ik maak mijn backup's zelf, namelijk met synctoy
Ik vertel synctoy welke mappen, en die kopieert ze dan naar mijn externe harde schijf.
Maar nu kwam ik de map AppData tegen. En die is bij mij best wel groot in vergelijking met mijn andere mappen, dus die zal het kopieerproces nogal verlengen.

Nu vraag ik mij af wat voor soort bestanden er in die map zitten, en of ik die het beste wel of niet in mijn backup kan zetten?
 
Heb je de map al bekeken? Het antwoord op je vraag vind je namelijk in die map.
Ik geef een hint (voor het geval je met outlook werkt)

Kijk eens in

...\appdata\local\microsoft\outlook

daar staan de outlook.pst en de archive.pst

Twee belangrijker bestanden op je pc bestaan er bij wijze van spreken eigenlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
De map heb ik al bekeken.
Bijvoorbeeld de map van The Sims...
Zitten daar alleen bestanden in die tijdens de installatie er neer gezet worden, en daarna nooit meer worden veranderd?? of zitten mijn personages enzo in die map?

Jij geeft als voorbeeld die bestanden... Ik gebruik geen outlook... Zijn die bestanden dan nog steeds belangrijk??
 
Ik ken game noch de oplsagstructuur die de makers van de game hebben toegepast, maar kijk nog eens naar mijn 1e bericht, ik heb 't wat aangepast.
 
Ik mijn reactie ook:p

Ik had er dit nog aan toegevoegd:

Jij geeft als voorbeeld die bestanden... Ik gebruik geen outlook... Zijn die bestanden dan nog steeds belangrijk??
 
Nee, maar da's niet het punt dat ik wilde maken.
Die bestanden zijn voor de user het hart, hersens en longen van Outlook, m.a.w. als in AppData dergelijke bestanden staan, wat zou dat dan zeggen over de 'waarde' van de map AppData ?
 
Blader 'm eens door zou ik zeggen, de naam van je printer ga je er ook in tegenkomen.

Daarnaast is niet onbelangrijk wat voor soort backup je maakt: als je alleen van je brieven, films, muziek etc. etc. een backup maakt, dan is die map helemaal niet interessant. Wees er van bewust dat die map deel uitmaakt van de user xxxxx, m.a.w. de map is belangrijk maar is alleen belangrijk als je voor een bepaald doel een backup maakt.
 
Okee bedankt...

Aangezien ik genoeg ruimte heb, en ik toch een volledige backup wil maken, ga ik de map wel in de backup zetten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan