Append query (Toevoegquerie) in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLPaPe

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2006
Hallo,

Hoe kan ik het beste de toegevoegde append query (zie .zip file) in VBA verwerken? Ik heb al een poging gedaan, maar die werkt niet.

De reden waarom ik dit wil is omdat dit een database wordt die bij verschillende bedrijven binnen onze organisatie gebruikt gaat worden. De locaties waar de back-end database staat is dus per bedrijf verschillend. Om te voorkomen dat ik telkens tijdens installatie de locatie in de append query handmatig moet wijzigen wil ik deze query in VBA verwerkt hebben. Daar kan m.i. de locatie bepaald en meegegeven worden.

De reden waarom ik, m.b.v. de append query, de data rechtstreeks in een andere database laat zetten is omdat als ik dat via de link doe de melding "Nummeric field overflow" krijg.

Ik heb een voorbeeld databases toegevoegd. Als je alles op C:\Temp zet kun je ze meteen uitproberen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Paul.

Laatst bewerkt:
Deze melding los je niet op door de query in vba uit te laten voeren.
Het resultaat van je selectie heeft een aantal waarde in zich dat geen getallen zijn.
Zorg dat alles een getal wordt dus ook geen #num en dat soort waardes in je query.

Het gaat mij ook niet om het oplossen van die melding, het gaat mij om het verwerken van een append querie in VBA.

De melding is maar een bijzaak en opgelost door de data rechtstreeks in de backend database te plaatsen.

Als je in het voorbeeld kijkt zie je dat ik al iets geprobeerd heb in VBA, maar dat werkt niet. Ik doe daar iets fout en ik weet niet wat.

Kan iemand mij op weg helpen?

Deze regel is in iedergeval niet goed

Code:
 MySql = "INSERT INTO tbl_TycoOrderBacklogFile (strFieldName1) SELECT strFieldName2 FROM [Tyco Order backlog File]"

die moet zo zijn

Code:
MySql = "INSERT INTO tbl_TycoOrderBacklogFile " & strFieldName1 & " SELECT " & strFieldName2 & " FROM [Tyco Order backlog File]"

Hij werkt

Bedankt,

Hij werkt nu precies zoals ik wil. Ik zag wel dat ik vergeten was om de backend database locatie aan te geven in de string. Die heb ik nu toegevoegd, dus dit is hem dan geworden:

Code:
MySql = "INSERT INTO tbl_TycoOrderBacklogFile " & strFieldName1 & " IN '" & strPath & "'" _
    & " SELECT " & strFieldName2 & " FROM [Tyco Order backlog File]"

Nogmaals bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan