Opgelost apple bestand openen in windos

• Onderwerp starter Onderwerp starter muman
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
een filmopname (vermoedelijk mp4 bestand) werd op een apple laptop gekopieerd van usbstick naar usb stick. Op mijn windows zie ik heel veel bestanden en echt zoeken naar een afspeelbaar bestand. Veel bestanden die met . beginnen of met een 0. Wat is het nut van deze vervuiling?

edit: inmiddels bestand gevonden, stond niet in de mappen met al die rare onafspeelbare bestanden maar gewoon rechtstreeks op de usb stick als een van drie bestanden. die andere twee kon ik ook niets mee. Dus de vraag blijft. Een van die mappen had de naam spotlight-v100 en dat is iets van indexering van apple? Waarom komt dat mee?

Laatst bewerkt:
Apple en Windows zijn niet op voorhand voor elkaar geschapen, zoals je vast wel weet. Als je wilt weten wat voor bestanden er op de usb stick staan, moet je dat ook vanuit de Finder bekijken, en niet vanuit de Verkenner. De Apple is immers de bron van je gegevens. Ik zou ook niets zomaar weggooien waarvan je de extensie niet kent :). Kijk ook naar de bestandsgrootte van die bestanden, al zegt dat ook niet alles.
Maar wat is je eigenlijke vraag nu? "Apple bestand openen in Windows" is a) een beetje vaag, en als het om de mp4 gaat: lukt dat dan niet?

Spotlight V100-bestanden verwijzen naar een specifiek bestandsformaat dat wordt gebruikt door Apple's Spotlight-zoektechnologie, met name met betrekking tot het indexeren en doorzoeken van bestanden op macOS. Spotlight is ontworpen om gebruikers te helpen snel bestanden, applicaties, e-mails en andere soorten content op hun Mac te vinden.

De aanduiding "V100" geeft doorgaans aan dat deze bestanden deel uitmaken van het indexeringssysteem dat door Spotlight wordt gebruikt, waarbij "V100" kan verwijzen naar de versie of specificatie van de indexeringsdatabase. De bestanden zelf worden opgeslagen in een verborgen directory binnen het volume (of de schijf) dat Spotlight indexeert, waardoor zoekresultaten snel kunnen worden opgehaald.

Deze bestanden kunnen metagegevens bevatten over de bestanden op het systeem, zoals bestandsnamen, typen, locaties en andere kenmerken die Spotlight helpen relevante zoekresultaten te leveren. Als u problemen met Spotlight-indexering wilt beheren of oplossen, kan het handig zijn om de rol van V100-bestanden te begrijpen, maar directe manipulatie van deze bestanden wordt over het algemeen niet aanbevolen, omdat dit de zoekfunctionaliteit van uw systeem kan beïnvloeden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan