[Apple] Defecte Airport?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Beste Helpmijers,

Ik heb hier een Powerbook G4 Titanium (667 mhz).
Ik werk hier al tijden zonder problemen mee, maar loop nu tegen een probleem.
Ik was gisteren voor mijn werk op locatie en had mijn Powerbook mee.
Collega's hadden een gewone (nieuwere) MacBook bij zich.
(13" , 2.0 Ghz, € 999,-)
Mijn collega's ontvingen gewoon zonder problemen een onbeveiligd draadloos netwerk en hebben de hele avond zitten internetten.
Mijn Powerbook ontving helemaal niets of heel af en toe 1 van de 15 aanwezige netwerken, maar die was beveiligd.

Het vreemde is dat ik thuis ook altijd draadloos op mijn eigen netwerk werk zonder enige problemen.
Al is het inderdaad wel zo dat ik alleen mijn eigen netwerk ontvang terwijl ik met de windows computer ook een stuk of 10 netwerken uit de straat ontvang.

Ik heb gisteren (in de tijd dat hun zaten te internetten) al mijn instellingen doorgelopen,
maar daar ligt het niet aan.
Alle beveiligings en netwerk instellingen geven gewoon toestemming om met ieder Wifi netwerk te verbinden.
En het kan ook niet aan m'n OS liggen als je het mij vraagt, want ik draai gewoon de nieuwste versie van Leopard.

Moet ik mijn Airport kaart vervangen voor een nieuwere?

Of is er iets anders loos?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Karim

Beste Helpmijers,

Ik heb hier een Powerbook G4 Titanium (667 mhz).
Ik werk hier al tijden zonder problemen mee, maar loop nu tegen een probleem.
Ik was gisteren voor mijn werk op locatie en had mijn Powerbook mee.
Collega's hadden een gewone (nieuwere) MacBook bij zich.
(13" , 2.0 Ghz, € 999,-)
Mijn collega's ontvingen gewoon zonder problemen een onbeveiligd draadloos netwerk en hebben de hele avond zitten internetten.
Mijn Powerbook ontving helemaal niets of heel af en toe 1 van de 15 aanwezige netwerken, maar die was beveiligd.

Het vreemde is dat ik thuis ook altijd draadloos op mijn eigen netwerk werk zonder enige problemen.
Al is het inderdaad wel zo dat ik alleen mijn eigen netwerk ontvang terwijl ik met de windows computer ook een stuk of 10 netwerken uit de straat ontvang.

Ik heb gisteren (in de tijd dat hun zaten te internetten) al mijn instellingen doorgelopen,
maar daar ligt het niet aan.
Alle beveiligings en netwerk instellingen geven gewoon toestemming om met ieder Wifi netwerk te verbinden.
En het kan ook niet aan m'n OS liggen als je het mij vraagt, want ik draai gewoon de nieuwste versie van Leopard.

Moet ik mijn Airport kaart vervangen voor een nieuwere?

Of is er iets anders loos?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Karim

Mischien de nieuwste driver voor je wifi kaart installeren, als die ergens te downloaden zijn voor een macbook...................:confused:

Nope...
Die is up to date....

Ik ben wel dit tegen gekomen.

Deze hardware heb ik dus niet...

Ik kan alleen nergens iets vinden over het aanschaffen van deze hardware.
Op de Apple site verkopen ze wel een extern airport kastje.
Dit is niet echt waar ik op zit te wachten.

Iemand die mij verder kan helpen?

Karim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan