Apple TV 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

anciano

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Hi ik weet niet of deze vraag al voorbij is gekomen, maar ik deze helaas niet vinden.
Ik een apple tv2 en een phillips lcd 32 inch met twee hdmi aansluitingen. Verder is deze gekoppeld aan een humax ontvanger (ziggo) Aan de tv heb ik een oude videorecorder en een dvd speler gekoppeld, deze werken allebei goed. Nu het volgende; sinds gisteren heb ik een apple tv gekocht nu wil ik deze aan de tv koppelen via een hdmi kabel, vervolgens ga ik via de tv instellingen een hdmi kanaal selecteren, maar als ik een hdmi kies krijg ik in een submenu meerdere instelling zoals: geen, blueray, hdd/dvdr, hd rec, spel, vcr, pc, digitale stb, hd dig stb, andere! Als ik bv hdmi 1 (zit kabel aan) selecteer en bij de subinstellngen pc (weet niet of dit goed is) en vervolgens uit het menu ga wordt het hdmi kanaal niet aangestuurd! Nu moet ik zeggen dat ik de hdmi instellingen doe via de ab van het tv toestel en vervolgens met de ab van de humax de tv aanzet. Op deze ab heb ik een source knop, als ik deze indruk switch ik tussen de tv en EXT2, maar geen hdmi! Ben er gisteren ruim 6 uur mee bezig geweest, ( proberen met oplossingen via internet) maar het mocht niet baten, wordt er een beetje gek van! Heeft er iemand a.u.b. een oplossing? Eeuwig dankbaar

Lastig probleem. Je bent niet de enige, maar een eenduidige oplossing wordt niet gegeven.
Welk model van philips gaat het precies om?
Ben je in de gelegenheid om de apple tv op een enadere tv aan te sluiten, om uit te sluiten dat deze defect is?

Soms ligt het aan de HDMIkabel. Heb je al geprobeerd om humax er even af te halen en daar voor in de plaats de apple tv er aan te hangen.

Je hebt de apple tv net. Zit daar ios 4.4 op? Zo nee dan kan een update helpen.
Ook is het de moeite waard om te kijken of er een nieuwe firmware voor de de tv is.
Verder kun je de volgende werkwijze proberen.
N.l tv en apple tv van de stroom af en dan kabel aansluiten,
Dan tv aan en dan apple tv. Eventueel kun je ook proberen om dat om te draaien.

mvg Leo

Er schiet me nog iets te binnen.
Het kan n.l. ook helpen om bij de tv instellingen easylink uit te zetten.
(Dat kan natuurlijk alleen helpen, als deze al überhaupt aan staat :P)

Heren bedankt voor de reacties! Maar om een lang verhaal kort te maken had mijn zoon heel snel de oplossing gevonden (kwam vandaag op visite) Op de afstandbediening van de tv moet je op de knop 'av' drukken, dan komt er een keuze menu waaruit je kunt kiezen welke aansluiting je wilt gebruiken! Eerst even bij instellingen aangeven bij hdmi 1 ( in mijn geval submenu: hd dig stb) Nu terug naar de ab en 'av' selecteren en nu zie je HDMI/hdDigStb als je daarop klikt dan zie je Apple Tv. Mijn zondag kan niet meer stuk ( via de ipad youtube gestreamed kijken) waanzinnig. Nogmaals bedankt.

Mooi dat etr zonen zijn.
Veel plezier met de aplle tv
Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan