Apple TV loopt constant vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Goedenavond allemaal,

Mijn Apple TV maakt me volledig gek. Sinds de update van afgelopen donderdag loopt de Apple TV constant vast.

Het browsen in het menu van het apparaat gaat tergend langzaam, vooral als er albumhoezen benodigd zijn. Het wisselen van de ene naar de andere track gaat met lange stilte tussendoor, met de vorige software ging dit naadloos aanéénsluitend. De muziek hapert tijdens het afspelen. De screensaver hapert met hakken en storen. Soms valt er een zwart gat in de screensaver; er worden dan geen nieuwe covers meer van onderaf aangevoerd, vooral bij het wisselen van tracks. Uiteindelijk loopt de Apple TV stomweg muurvast, en staat het beeld op zwart. Resetten is dan de enige optie, dan begint het verhaal weer opnieuw. Ook Remote op de iPhone reageert dan niet meer.

Inmiddels heb ik de Apple TV al meerdere malen volledig hersteld, soms zelfs meerdere malen na elkaar en daarna pas de update gedraaid. Om alles uit te sluiten heb ik zelfs mijn Mac al een volledige herinstallatie van OS X Snow Leopard gegeven, en de bibliotheek volledig opnieuw opgebouwd door de MP3's vers te importeren.

Verder heb ik het apparaat op een andere plaats in het netwerk gezet, gerommeld met vaste IP's, omgeschakeld naar draadloos, etcetera, etcetera, etcetera...

Ik gebruik een Apple Time Capsule als router en daarnaast heb ik twee switches van Linksys, een AirPort Express en een stuk of 12 andere DHCP-cliënts in het netwerk hangen. Behalve de Apple TV zelf is mijn volledige netwerk gigabit.

En dit nu ik hem vrijdag voor het eerst wil gebruiken tijdens een feestje... Zul je altijd zien...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan