Applicatie op andere pc's installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Beste

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in vb 2010 express maar ik zit met een klein probleempje. Als ik een applicatie heb gemaakt en ik installeer deze op mijn pc dan gaat dit probleemloos maar als ik de applicatie op een andere pc wil installeren krijg ik deze niet geïnstalleerd. Ik denk dat het iets te maken heeft met het verschil van service pack. Ik dacht dat er hier ergens een instelling voor was maar ik kan deze niet vinden. Ik heb al gekeken bij publish maar ik kan het niet vinden. Ik hoop dat jullie deze optie wel weten staan.

Vriendelijke groeten
Bram

Misschien handig om dan ook even te vertellen wat er gebeurt als je dat probeert te installeren.

Er komt een melding op dat er iets scheelt met de taal wat ik zelf heel raar vind.

Ik heb het nog eens geprobeerd en nu krijg ik een andere melding. Nu krijg ik een melding dat ik .net framework 4 client profile moet installeren. Kan ik ergens in vb instellen dat de applicatie ook werkt bij .net framework 3.5 of moet ik wel degelijk .net framework 4 installeren. Die taal fout weet ik van waar deze komt ik heb wat bij de publish zitten te veranderen om te proberen en daarmee kreeg ik die fout. Maar deze fout is intussen opgelost.

Bram

Tenzij je zaken uit 4.0 gebruikt die niet in 3.5 zitten.

Maar dat zijn vast niet veel dingen, of wel? Of is er een lijst van wat er is veranderd per versie?

Pim

Die zal er best zijn maar geen idee waar.
Jouw voorstel kan maar zo voldoende zijn.
Het is aan TS dat te testen :)

Probleem opgelost

Ik had het daarvoor ook veranderd maar blijkbaar heb ik de verkeerde aangeklikt waardoor het niet werkte. Maar bedankt voor de tips!!!

Bram

.NET Framework is geen taal. Het is een functiebibliotheek die door meerdere programmeertalen kan worden gebruikt.

Oh... En ik maar denken dat ik een programeertaal aan het leren was.

Pim

Dat ben je ook, alleen VB.NET (de taal) maakt gebruik van functies uit de .NET-bibliotheken.
Omdat niet iedere computer is uitgerust met de laatste versies, krijg je dit soort foutmeldingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan