Applicatie openen met file met eigen extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpElec

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een applicatie met 2 Textboxen waar een waarde ingevuld kan worden. Vervolgens is het mogelijk om deze 2 waardes op te slaan als:
TEXT1=1
TEXT2=2
met een extensie .abc.

Nu wil ik dat als er op een .abc-file geklikt wordt, dat deze applicatie geopend wordt en dat de 2 Textboxen met de waardes uit de file worden gevuld.
Is dit uberhaubt mogelijk? Zo ja, leg uit!

Bedankt!

Ja, maar "leg uit" is wel erg veel werk vanuit onze kant. Je kunt enig welke extensie koppelen met de juiste API of direct in de registry.

Vervolgens moet je programma om kunnen gaan met de input uit de file die aangeklikt wordt. Als je al .abc files kunt lezen kun je direct doorverwijzen naar deze functie. Je moet alleen wel de data van de commandline kunnen lezen.

Als je eens googled op de volgende twee dingen dan krijg je al een goed idee wat er nodig is, maar ik zou eerst beginnen met de routine om manueel je file in te lezen

- c# add file extension to the registry
- c# how to read commandline arguments

Okay dank je wel!

Ik had verwacht misschien wel wat met Application.StartupPath, of iets vergelijkbaars te kunnen.
Ik zal deze zoektermen raadplegen

Groet

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp!
Ik heb me niet heel erg verdiept, maar het eerste Command Line Argument dat ik ontvang als ik een .abc-file open met m'n applicatie is het path van de .abc-file. Daarna is het gewoon de juiste functies aanroepen.
Het toevoegen van een extensie aan het register vind ik alleen wat wazige uitleg over, maar is denk ik ook in principe ook niet nodig(?).

Groet

Kan iemand uitleggen hoe het werkt met het toeschrijven van een extensie in het Registry?
Ik zie in de uitleg iets over subkeys toevoegen, maar ik begrijp niet hoe dat moet.

Bij voorbaat dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan