• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Application.inputbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Symphysodon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Beste forummers,

Is het mogelijk om met de application.inputbox methode type 8, de selectie in de sheet zichtbaar te maken?

Code:
Set rng = Application.InputBox("Range:", Type:=8)

Als ik nu een bereik selecteer zie ik alleen in de box de celverwijzing staan, in de sheet zelf is de selectie niet zichtbaar.

Mvg
Marco

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk moet je dan eerst een .select op de doelcel doen vlak voordat je de inputbox laat zien

dus iets als Range("A1").select of Target.select direct boven de aanroep van je inputbox
A1 dan uiteraard de exact juiste cel.

wat probeer je concreet voor elkaar te krijgen?

Dat kan je zelf doen:
Code:
    Set Rng = Application.InputBox("Range:", Type:=8)
    Rng.Select

Laatst bewerkt:
Zonder userform kan het blijkbaar niet? Ook geen probleem, ik moet dan alleen wat beter mikken om het juiste bereik snel te selecteren.

Ja, kan wel.
Had m'n post al aangepast ;)

snap ik, maar ik bedoel tijdens het selecteren en niet na het verlaten van de inputbox

Ik heb de methode in een do loop gezet en dan werkt het.
Code:
Set RNG = Nothing
Do
   Set RNG = Application.InputBox("Range:", Type:=8)
Loop While RNG Is Nothing

Tijdens het selecteren verschijnt er een streepjesrand om het gelecteerde gedeelte.

Ik heb nog wat ontdekt. De inputbox methode werkt alleen goed zonder gebruik van Application.screenupdating=false. Ik had de do loop toegepast in het programma en ik had weer hetzelfde probleem. Met Application.screenupdating=false na de inputbox is Set RNG = Application.InputBox("Range:", Type:=8) voldoende om in ieder geval een streepjesrand om het geselecteerde gedeelte te krijgen tijdens het selecteren.
Code:
Sub dt()
Dim RNG As Range

Set RNG = Application.InputBox("Range:", Type:=8)

Application.ScreenUpdating = False

msgbox ".."

Application.ScreenUpdating = true

End sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan