• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

application.onkey {F2} werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hoi,

De zoekfunctie levert veel info op, maar wat ik zoek zit er net niet in, of ik pas het fout toe.
In kolom C staan getallen die als tekst moeten worden opgeslagen om in te kunnen lezenin SQL. Het wijzigen van de celeigenschappen van standaard naar tekst heeft geen effect.
De functie =" ' " & A1 zet wel een quotje voor de getallen, maar dat quotje gaat weer mee in SQL. :-(

De oplossing is per cel op F2 klikken en dan via Enter er weer uit gaan.
Maar een paar duizend cellen is een recept voor RSI!
Daarom probeer ik het via VBA:

Code:
Sub Macro1()
Range("C352").Activate
Do Until ActiveCell.Value = ""
    Application.OnKey "{F2}", "{ENTER}"
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Loop
End Sub

Maar dit werkt niet want de celinhoud wordt niet bevestigd zoals handmatig via F2 en Enter. Wat doe ik fout?

Richard

Laatst bewerkt:
Code:
Sub Macro1()
Range("C352").Activate
Do Until ActiveCell.Value = ""
    Application.SendKeys "{F2}"
    Application.SendKeys "{ENTER}"
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Loop
End Sub

ongeteste code

Wigi

Laatst bewerkt:
Hoi Wim,

Bedankt voor de snelle respons. Het had alleen geen effect.
Eerst wel een leuke omdat ik de macro startte vanuit de VBA-editor:rolleyes:Maar ja, dan is dàt de applicatie en niet Excel.

Ik heb mijn probleem opgelost door de functie =tekst.samenvoegen() te gebruiken.

Gegroet,
Richard

Al geprobeerd. Lukte niet.
Als ik bj het tweede argument koos voor 'tekst' werd bijv. het getal 200 veranderd in t1900k0 t o.i.d.
Maar goed. Bben d'r uit met tekst.samenvoegen.

Richard1970,
Het wijzigen van de celeigenschappen van standaard naar getal heeft geen effect.
Je moet ook niet kiezen voor de eigenschap 'getal' maar voor de eigenschap 'text' (tekst). DAN gaat het wel goed. Dus gewoon de hele kolom selecteren en de celeigenschap aanpassen. Hoef je ook niet moeilijk te doen met formules oid.

Groet, Leo

Sorry, dat was precies wat ik had gedaan. Van standaard naar tekst. Maar dat lukte dus niet. Wel scherp opgemerkt.

Sorry, dat was precies wat ik had gedaan. Van standaard naar tekst. Maar dat lukte dus niet.
Heu?? Da's vreemd! Als je de eigenschap van een cel waar een getal staat op 'tekst' zet, zie je dan je 'getal' links uitgelijnd in de cel? Zo ja, dan heb je je getal toch echt als tekst staan.

Je kan ook nog gebruik maken van de Text functie (ipv samenvoegen.tekst) zoals Wigi aangaf. Dat ziet er dan zo uit
Code:
=TEKST(C1;0)

Groet, Leo

Hoi Ginger,

Dat laatste lukt inderdaad, ik had geen 0 gebruikt als tweede argument. Maar het eerste verandert de inhoud van de cel niet! Dat is iets waar veel mensen zich in vergissen.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan