apploc.msi voor prog met karakters

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Ik wil wat Japanse karakters lezen in een prog, dus probeerde ik apploc.msi. Het werkt niet goed, de meeste karakters zijn nog steeds onleesbaar. Ik heb al aziatische karakters geinstalleerd (winxp). Waarom is dit?

en verder, in het menu van apploc voor het starten van een prog, staat ook een deel waarin "arguments" ingevuld moeten worden. Wat moet hier ingevuld worden?

AppLocale is inderdaad het prog dat ik bedoel. Het prog waar ik het voor wil gebruiken staat alleen niet in de lijst.

welk programma wil je het in gebruiken?

Voor Winny, een Japanse p2p prog. Aziatisch karakters zijn al geinstalleerd (winxp).

Voor Winny, een Japanse p2p prog. Aziatisch karakters zijn al geinstalleerd (winxp).

Winny werkt niet goed met applocale. De enige manier om winny goed te laten werken is bij landinstellingen -> tab geavanceerd "Japans" in te stellen. Je moet dan rebooten. Nadeel is dat dan bijv Outlook er standaard vanuit gaat dat alle textmail die je ontvangt in het Japans is en van accenten (é, ä, etc) Japanse tekens maakt.
http://www.uguu.org/winny/

Een alternatief is "Share". Deze is wel unicode compatible en draait ook prima (zonder applocale) op een Nederlands systeem. Winzip e.d. kunnen echter niet overweg met Japanse tekens, dus dan moet je bestanden hernoemen of applocale gebruiken voor Winzip.
http://www.uguu.org/share/

De landeninstelling heb ik al veranderd, maar er zijn dan andere prog waarvan de instellingen veranderd worden en dan onleesbaar worden (echt onleesbaar, dus er zijn geen normale karakters meer).

Share gebruik ik ook al ja, maar soms kan het zo zijn dat iets moeilijk te vinden is op share, vandaar dat ik dan ook winny gebruik. Het lastige is telkens weer landinstelling veranderen en reboot.

Ja, het is lastig. Virtualisatiesoftware zou een oplossing kunnen zijn, maar ik heb daar voorlopig ook geen zin in om dat te installeren en configureren.

ok dan.. jammer maar volgens mij kan ik alleen winny gebruiken door elke keer te rebooten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan