cloosen
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 dec 2005
Hi Kenners! :thumb:
Hopelijk kan iemand me nog een beetje op weg helpen. Onderstaande VBA code heb ik gemaakt (en die werkt al :thumb
om m.b.v. de data in de kolommen A t/m D afspraken in Outlook automatisch aan te maken.
Wat ik graag wil is alvorens de afspraken in Outlook te controleren of de afspraak wellicht al bestaat in Outlook. Mocht het zo zijn dat op een bepaalde startdatum (kolom A) het onderwerp al bestaat (kolom D) dan zou die afspraak geupdate moeten worden i.p.v. nog een keer toegevoegd te worden. Kan iemand mij hierin op weg helpen, ik heb me al rotgegooled namelijk... Many, many thanks!!
Hierbij de VBA die ik al heb (wellicht ook handig voor andere):
Hopelijk kan iemand me nog een beetje op weg helpen. Onderstaande VBA code heb ik gemaakt (en die werkt al :thumb

Wat ik graag wil is alvorens de afspraken in Outlook te controleren of de afspraak wellicht al bestaat in Outlook. Mocht het zo zijn dat op een bepaalde startdatum (kolom A) het onderwerp al bestaat (kolom D) dan zou die afspraak geupdate moeten worden i.p.v. nog een keer toegevoegd te worden. Kan iemand mij hierin op weg helpen, ik heb me al rotgegooled namelijk... Many, many thanks!!
Hierbij de VBA die ik al heb (wellicht ook handig voor andere):
Code:
Sub ScheduleAppts()
Dim ol As New Outlook.Application
Dim ns As Outlook.Namespace
Dim olFolder As Outlook.MAPIFolder
Dim appt As Outlook.AppointmentItem
Dim R As Integer
Dim X As Integer
R = Range("A10").End(xlUp).Row
Set ns = ol.GetNamespace("MAPI")
Set olFolder = ns.GetDefaultFolder(olFolderCalendar)
For X = 2 To R
Set appt = olFolder.Items.Add
With appt
.Start = Sheets("Sheet1").Cells(X, 1).Value
.End = Sheets("Sheet1").Cells(X, 2).Value
.Location = Sheets("Sheet1").Cells(X, 3).Value
.Subject = Sheets("Sheet1").Cells(X, 4).Value
.Body = "Afspraak automatisch geplaatst."
.BusyStatus = olOutOfOffice
.ReminderMinutesBeforeStart = 30
.ReminderSet = True
.Save