Opgelost apps komen niet aan

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Ik heb een samsung galaxy A13 en mijn vrouw heeft een A53. Ik zit dus 30 km verderop op visite. Mijn vrouw stuurt mij een appje ,maar die komt bij mij niet aan. Ook kan ze mij niet bellen onderweg. En bij haar kleurt het scherm rood. Ik maak dus denk ik geen verbinding. Maar ben ik bij de visite binnen in huis dan kan ik wel gewoon bellen. Dus waar zit het probleem...?? Ik heb zelf niet zo veel verstand van dit soort zaken

Stuurt ze een appje (Whatsapp o.i.d.) of een smsje?
Bellen en smsen gaan via het telefoonnetwerk. Whatsapp gaat via internet. Zou daar het probleem kunnen liggen?

Het probleem is denk ik al opgelost. Volgens mijn schoonzoon heb ik de simkaart niet geselecteerd voor mobiele gegevens. Ik denk waarschijnlijk de knop verkeerd aangeraakt of zo. We wachten af. In ieder geval bedankt voor de tip

Wat moet je nu precies afwachten? Het is handig als je weet hoe je kunt zien dat data (internet onderweg) aan staat. Proefondervindelijk vast te stellen door wifi tijdelijk uit te zetten (op je telefoon) en te kijken of je internet hebt. Dit kan door middel van een appje sturen maar ook door een internetpagina te openen.

Boven in het scherm, in de statusbalk, kan je tevens de verbindingen die actief zijn zien (Wifi of data).
Meer informatie bijvoorbeeld hier: https://www.seniorweb.nl/artikel/dit-betekenen-android-icoontjes-statusbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan