Apps overzetten naar SD

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukieboy1

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Hallo,

Ik wil apps van me mobiel naar SD card verplaatsen.
Alleen het lujt niet.
Kunnen jullie helpen!

Hoi luukieboy1,

Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt, maar ik vermoed Android.
Om apps naar de INTERNE sd kaart te verplaatsen, is het nodig om de telefoon te 'rooten'.
Naar de externe sd kaart ( die je evt. zelf hebt geplaatst) is er geen mogelijkheid, dus alleen de interne sdkaart.
Dat is een hack waardoor je een hoop extra mogelijkheden krijgt op de telefoon, zoals apps erplaatsen, een advertentie blocker...ed.
Rooten is niet geheel zonder risico, want je bent ineens heer en meester over het toestel, en bij verkeerd en ondeskundig gebruik kun je zelfs de telefoon bricken.

Als je dan toch wil overgaan op het rooten van je telefoon, moet je even googelen op merk, type en dan 'rooten'.
Maar je kan ook hier het type, merk aangeven, misschien dat wij een goede link hebben waar één en ander wordt uitgelegd.

Naar de externe sd kaart ( die je evt. zelf hebt geplaatst) is er geen mogelijkheid....

????

Niet alle apps laten zich verplaatsen naar een externe sd kaart. Maar zoek op Google Play eens naar de app ''app2sd''.
Eenvoudig programmaatje, geeft automatisch aan welke geinstalleerde apps wel/niet weg geschreven kunnen worden naar de
externe sd kaart.

@ Osaris Wat ik al zei: naar de externe sd kaart, is er geen mogelijkheid, wel de interne.
Ik gebruik zelf DroidSail App2SD, en daar heb je root voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan