Apps Updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

2 September werden er 9 Apps geupdate op mijn telefoon: Huawei Ascend G750-U10
de 3de t/m vanmorgen heb ik door omstandigheden mijn telefoon niet gebruikt.
Vanmorgen (11 September) moest ik weer merendeels dezelfde Apps updaten

Hoe kan dit en is het normaal dat er zoveel Internetgebruik mee gepaard gaat?

Kan dit zuiniger?

MVG
Jan Filarski

Ja hoor, er komen veel updates uit van apps. En dat kan aardig wat data gebruik kosten. Daarom ook alleen updaten via WiFi als je een beperkt abonnement hebt.

Hallo Terrarabo

Dat is het antwoord wat ik zocht.
Bedankt

Alleen, ik heb het idee dat die dan updates niet binnenkomen als ik alléén WiFi aan zet. (BT uit en eveneens Mobiele Gegevens uit)

MVG
Jan Filarski
Toestel Huawei Ascend G750

Kijk eens in de playstore app bij instellingen. Laat je de apps automatisch updaten?
Je hebt daar een paar keuzes namelijk niet updaten, alleen via wifi of op elk moment.

Ik zelf persoonlijk heb gekozen voor niet vanzelf updaten, wil namelijk graag weten wat ik precies update.
Ik open zelf handmatig 1 per dag de play store app en kijk bij mijn apps of er updates zijn en update ze dan, kijk ook gelijk wat er veranderd is met de nieuwe update.

Hallo satshow

Lijkt me een goed plan.
Ga ik dus morgen gelijk proberen, en mogelijk afstellen op: Alleen via WiFi

Hoewel ik dan bang ben dat ze toch gebruik maken van andere Apps via Mobiele Gegevens

Wat doet bijvoorbeeld Bitcasa, is dat soms één van de boosdoeners (in mijn geval) ?

MVG
Jan Filarski

Ik ken Bitcasa niet, heb even gezocht op google en zo te zien is het een clouddienst. Zie dat er ook een app voor is in de play store genaamd Bitcasa drive, heb je die geinstalleerd staan op je telefoon?

Als je Wifi aanstaat en je bent verbonden met WiFi verbruik je geen mobiele gegevens. Dit gebeurt pas als de WiFi wegvalt of je het weer uitzet.

Hallo Satshow,
Ik heb het toestel (Huawei Ascend G750 overgenomen van mijn zoon wegens overcompleet en dáá'r zat het op
Ik begrijp het nut en de werking er van niet.

MVG
Jan Filarski

Hallo Terrarabo

Ja, was dat maar waar. Als ik alleen WiFi aan heb, ontvang ik zeer slecht FaceBook en dergelijke.
Als ik dan Mobiele Gegevens inschakel verloopt alles soepeltjes.

Ik heb hierover al meerdere vragen gesteld, omdat ik de werking van de "knop" Mobiele Gegevens niet begrijp.
Zelf denk ik dat dat er toch nog extra andere Apps worden ingeschakeld. Zoals BitCasa misschien?

MVG
Jan Filarski

Vind het overigens wel vreemd dat je via wifi niet goed facebook ed binnen krijgt maar via de mobiele verbinding wel. Wat je eens zou kunnen proberen is het volgende om bij iemand anders die je kent in te loggen op hun wifi en kijken of het daar wel goed werkt. Mocht dat wel het geval zijn dan is er iets met je netwerk aan de hand.

Dat klopt maar weet niet of dat ook van toepassing is hier.

Hallo satshow en Terrarabo

Ik begrijp niet wat die Mobiele Gegevens zijn of doen en waarlangs komen die binnen?
Mobiele Gegevens zijn toch niet andere gegevens dan WiFi of BT?

Het kan bijna niet aan het signaal liggen, m'n kleinkinderen hebben allebei een Ipad en een Iphone en die hebben niet de minste moeite
met mijn WiFi. Daarom ben ik daar ook naar op zoek voor mijn telefoontje.

Bovendien heb ik een App: WiFi Manager die het signaal meet. En die geeft aan dat het WiFi signaal 50% is op Channel 3.
Als ik dichter bij m'n Router meet (in de huiskamer) staat het signaal op 88%

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Alledrie die je noemt zijn anders.

Mobiele gegevens komen binnen via je provider waar je je abonnement van je telefoon hebt lopen.

WiFi komt vanaf je eigen internet verbinding thuis. Dus van je router of modem.

Bluetooth heeft helemaal niks met internet te maken en is een optie om bestanden over te zetten van bijvoorbeeld de ene telefoon naar de ander of muziek te streamen naar een stereo. Ook kan je Bleutooth gebruiken om je telefoon met een carkit te laten werken om zo handsfree te kunnen bellen in de auto.

Zodra je WiFi hebt gebruik je geen mobiel internet dus kost het je geen data !! Het gaat NOOIT samen. Zodra je WiFi gebruikt schakelt je mobiele internet verbinding uit. Zodra de WiFi wegvalt schakelt hij weer in en ga je weer gebruik maken van je mobiele verbinding.

Waarschijnlijk ligt het aan je telefoon die moeite heeft met de verbinding en daar is helaas weinig aan te doen. Het signaal is goed want de kleinkinderen hebben er ook geen moeite mee.

Je kan deze app eens op je telefoon zetten en je snelheid meten als je met WiFi verbonden bent

https://play.google.com/store/apps/...ce=stnet&utm_medium=mobile&utm_campaign=stnet

Laatst bewerkt:
Hallo Terrarabo

Ik heb die App "Speedtest" gedownload en geinstalleerd.
Resultaten:

Download ~~~~~~ Upload ~~~~~~ Ping
van 0,94 tot 2,12 | 1,90 tot 1,99 | 82 tot 98

Werkt echter alleen met Mobiele Gegevens aan en WiFi uit
dus ook niet met alleen WiFi

En uiteraard hoe dichter bij de Router hoe beter signaal.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan