Apps verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Ik heb een iPad waar in de app store alle apps staan die ik ooit heb aangekocht, maar er zijn een heleboel apps die ik niet meer gebruik. Ik was bezig om ze te verwijderen, maar ze komen elke keer net zo hard terug. Is er een manier om ze überhaupt te verwijderen? Hoe doe je dat? En heeft het invloed op de hoeveelheid vrije schijfruimte?

Komen ze terug op het beginscherm van je iPad of komen ze terug in het overzicht bij Aankopen?

Dat de app's daar terugkeren, kan ik niet direct verklaren. Wel kan ik je slotvraag duidelijk beantwoorden. Nee, dit heeft geen enkele invloed op de opslagruimte op je iPad. Het overzicht onder Aankopen is niets meer dan een overzicht van alle app's die je tot nu toe hebt gedownload. Zolang de app bestaat, kun je hem vanuit dit overzicht ook opnieuw downloaden.

Voor wat betreft het verbergen van de aankopen: probeer het eens vanuit iTunes op je computer? Je hoeft je iPad hiervoor niet aan te sluiten. Je kunt ook in iTunes een overzicht met aankopen oproepen en deze verbergen. Behalve 'opgeruimd staat netjes' heeft het overigens geen enkele zin.

Oke, ik ga het proberen. En oké, jammer. Want mijn iPad reageert steeds trager. Ik heb al wat apps verwijderd (niet in de appstore) en ook heb ik de geschiedenis verwijderd. Zonder resultaat. Daarom hoopte ik dat dat ook zou helpen.

Nee, die hoop kan ik je helaas ontnemen. Het opschonen van dit overzicht zal geen enkel effect hebben op de werking van je apparaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan