Aquarium programeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sreeb

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hoi iedereen,

Misschien zit ik hier wel helemaal fout, maar ik heb een vraag. Ik heb via school de opdracht gekregen om samen met een paar studenten een interactief aquarium te maken. Dit wil zeggen dat de vissen in het aquarium moeten reageren om impulsen van buiten. Bijvoorbeeld als iemand dicht bij het aquarium staat moeten de vissen naar hem toe zwemmen..

Nu is mijn vraag met welk programma ik zo'n applicatie het beste kan schrijven. Ik heb al gekeken of het met flash kan.. Maar deze schijnt bij een paar grote 3d objecten al te haperen omdat hij deze niet van de videokaart renderd. in flash 10 is dit wel het geval maar om daar op te wachten is zonde van de tijd aangezien we in januarie dit product op moeten leveren.

Kan ik dit bijvoorbeeld met c++ doen. Kan ik hiermee ook de vissen rond laten zwemmen of moet dit weer met iets anders..

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.

Groetjes Edwin

Ik vraag ook niet per direct om een oplossing, ik vraag me alleen af hoe ik dit het beste op kan pakken. Met welk programma kan ik dit het beste schrijven..

Snap dat ik hier niet mijn hw moet neerzetten om het zo opgelost te krijgen, maar als ik weet welk programma ik hier het beste voor kan gebruiken en met welke programeertaal dan kom ik al een heel eind. Ik vraag me gewoon af of het met c++ of c# te doen is. Aangezien de impulsen van buitenaf wel met c# of c++ worden gecodeerd.\

groetjes edwin

Zou ik hiermee een 3d aquarium kunnen programeren. En welke programeertaal moet ik dan gebruiken?
Flash is zeker af te raden voor dit project?

Groetjes Edwin

Hoort ook bij huiswerk

Als je niet de opdracht krijgt in een bepaalde programmeertaal iets te maken heeft Bertus gelijk dat het uitzoeken welke taal je gebruikt ook bij het huiswerk hoort!.

Nou we kregen te horen dat het waarschijnlijk in flash moest. Dit moesten we onderzoeken maar ik kom er achter dat het haast niet te doen is flash. Ten eerste is er nog geen officiele 3d plugin en ten 2e grafisch kan flash veel minder aan als een losse applicatie. en ten 3e als je de impulse van buiten al met C# of C++ doet programeren is het natuurlijk makkerlijker om alles hierin te schrijven.

Alleen is het mogelijk om een aquarium daarin te maken die volledig 3d is. Kan ik 3d objecten inporteren etc etc..

In iedergeval al bedankt voor jullie reacties:)

Is er gezegd dat je in 3D moest werken?
Zo niet dan kan je net zo goed in 2D (front-view) met Flash zoiets gaan opbouwen.

Nee het moet totaal 3d zijn. Je moet het zeg maar zien als een echt aquarium alleen dan op twee schermen. die haaks op elkaar op de hoek van een muur hangt. Zo moeten we ook nog zien te creëren door middel van het plaatsen van webcams dat het net lijkt alsof je er doorheen kunt kijken.

Ik heb al wat testen gedaan in flash alleen als er straks te veel objecten in flash komen ben ik bang dat hij het niet gaat trekken. Daar waarschuwen ze namelijk ook erg voor op alle flora's..

//edit

Het moet eigenlijk zoiets worden als dreamaquarium. Die screensaver alleen moet deze daarnaast ook nog reageren op de impulsen van buitenaf.. Is dit te realiseren denken jullie?

Laatst bewerkt:
Flash 10 is er al. 3d-rendering wordt daarin hardware-accelerated.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met 4 objecten, elk ong 1000 triangles. Het lijkt me sterk dat je daar met je visaquarium boven gaat.

Voor de rest is je opdracht in zowat elke programmeertaal haalbaar. In C(++) kan je het geheugen- en render-efficiëntst werken, maar als je de taal nog niet kent, ben je daar niet op een paar maand. VB is veel eenvoudiger en zal dat ook wel kunnen.

En Flash/AIR is er zowat voor gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan