Arcadyan ARV 7519 draadloos probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

saxo30

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
9
Sinds kort heb ik de kpn experiabox Arcadyan AR7519 geïnstalleerd nadat de vorige (Siemens) na een blikseminslag in de nabije omgeving de geest had gegeven.
Op deze box zijn een pc (bedraad) en twee laptops (draadloos) aangesloten. Zonder problemen.
Als ik mijn telefoon, Samsung Galaxy S, draadloos wil verbinden, wil dat niet. Alles is goed ingesteld maar hij blijft maar naar de verbinding zoeken. Op anders wifi punten heb ik nergens problemen. Ik heb al geprobeerd om een vast kanaal toe te wijzen ipv automatisch. Dan heb ik verbinding totdat ik die verbreek. Daarna lukt het niet meer.
De beveiliging staat op WPA2/PSK.
Wie heeft voor mij de oplossing.

Grt Jan S
 
Staat de MAC-filtering soms aan? Zo ja, voeg even het MAC-adres van je telefoon toe aan de goedgekeurd lijst.
 
Heb het MAC adres van de telefoon toegevoegd . Er is weer verbinding! Een aantal malen de verbinding bewust verbroken en het toestel uit/aan gezet. Zo het er nu uitziet blijft de wifi verbinding in tact.

Bedankt voor je snelle reactie Henkie ! :thumb:

grt Jan S
 
Draadloze verbinding was helaas van korte duur. Na een minuut of tien viel het weer weg en is niet meer aan de gang te krijgen.
 
Misschien kun je een berichtje sturen naar Tijs ? (Helpmijnaam : Dnties )
Ik geloof dat dit soort problematiek o.a. tot zijn kennisterrein behoort.
 
Laatst bewerkt:
Ietwat verrassend dat ik als 'deskundige' wordt aangemerkt terwijl ik niet zo'n router en ook niet zo'n telefoon heb... :D

Persoonlijk zou ik heel mac-filtering uitschakelen. Per slot is het netwerk al beveiligd met WPA2-PSK.
Dan zou ik ervoor zorgen (of nakijken) dat de SSID (=draadloze netwerknaam) uniek is in jouw buurt. Dus niet de vooringestelde waarde nemen maar iets dat duidelijk identificeerbaar bij jouw gezin hoort. Natuurlijk geen (persoons- of adres-)informatie als netwerknaam nemen maar iets dat (alleen) binnen jouw gezin bekend is. Denk hierbij bijv. aan een plaatsnaam in het buitenland waar jullie allemaal op vakantie zijn geweest.

Als die telefoon problemen blijft houden, ondanks aanpassingen zoals boven aangegeven, dan weet ik het ook niet.

Tijs.
 
In het land der blinden is een éénogige.......................... ;)
Van het gehele mac-filtering gedoe heb ik zelfs nog nooit gehoord........................
 
Ik heb een hard rest uitgevoerd en de mac filtering maar weer achterwege gelaten. Vervolgens voor een vast kanaal gekozen. De draadloze verbinding blijft nu in tact.

vr.grt
 
Als het probleem nu weg blijft: Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan