• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

arceren kolomgrafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
ik wil mijn grafiek ipv kleurtjes een arcering meegeven zodat het ook in zwart/wit goed zichtbaar is. Nu kom ik wel bij gegevensreeks opmaken - opvulling met figuur of bitmap. Maar daar zie ik alleen maar (voor mij) rare invullingen als gekreukeld papier en dode visjes. Ik wil arcering of stippels.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen in deze excel versie?

kijk eens bij patroonopvulling ipv opvulling met figuur of bitmap

Als je rechtsklikt op een reeks, en je kiest <Gegevensreeks opmaken> dan kun je uit het menu <Opvulling> kiezen voor <Patroonopvulling>. En daar vind je de gewenste opties.

Je kan in je werkblad ergens een cel opmaken met een raster naar keuze.

Dan kan je deze in je grafiek gebruiken als opvulling door die opgemaakte cel te kopiëren.

Bijlagen

geprobeerd maar ik zie geen 'patroon opvulling' of kijk ik er zo overheen. Ik werk in excell 2007
Knipsel.PNG

Laatst bewerkt:
@Cobbe, met het raster werkt inderdaad al vind ik het wel wat omslachtig.

In Excel 2007 is de UI voor patroonopvulling uitgeschakeld. M.a.w. het zit er wel in, maar je kan er niet bij (behalve waarschijnlijk voor de bedreven VBA-ers).
Hier kun je een invoegtoepassing downloaden om die functionaliteit ook in Excel 2007 beschikbaar te hebben.

Dank. Ik ga de ICT afdeling vragen of ze dit kunnen installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan