Archief maken op site, met Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacHazzer

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Hallo,

ik ben een paar sites aan het maken en wil graag een archief toevoegen aan 1 van deze sites. Dat berichten, ouder dan een maand, automatisch in een archief geplaatst worden. Is dat mogelijk met Dreamweaver, want ik zie er niks over staan in het handboek van Peter Kassenaar?

Alvast bedankt voor evt reacties.

Hi,
ik denk niet dat het een opgave voor Dreamweaver is, dat is alleen je bouwgereedschap. Voor de duidelijkheid: ik ga t/m DW8.

Dan het volgende: waar staan de berichten, hoe komen ze daar en heb je al een idee wat voor vorm het archief moet hebben? Anders gezegd: alles in een database of aparte bestandjes?

OK dank, dus als ik goed begrijp komt de data voor het archief uit Word/Excel en de code wordt gemaakt in DW? Ik werk met CS4.
Wat ik wil zijn artikelen van een homepage na een maand archiveren. De titel en eerste paar regels zouden leesbaar moeten zijn en dan kan ik handmatig wel jaararchieven maken. Ik weet niet of je hier genoeg aan hebt?

gr en dank

.. voorlopig heb ik, andere misschien niet, nog wel wat info nodig:
  1. gebruik je echt word en excel-opgemaakte documenten?
  2. is er een voorbeeld site?
  3. hoe is de structuur van de homepage?
  4. heb jij zelf al een idee hoe de archiefprocedure zou moeten worden? Daar kan ik dan op proberen door te gaan

Nee ik zit twee dingen door elkaar te halen, sorry.
Die excel gegevens gebruik ik voor tabellen in de site.

Maar als ik artikelen schrijf op een site, zouden die op elke 1e van de maand automatisch een archief in moeten. Dat moet ik in DW op 1 of andere manier in code aan toevoegen, maar hoe? Je ziet doe blogs wel eens, die hebben ook vaak een archief.

Dat archief moet uiteraard in de site worden opgenomen. Als link ergens, dat je er naartoe kunt om oude artikelen te lezen.

Maar als je er niet uitkomt, prima. Die stukken zijn het bewaren misschien niet eens waard :d

Hi,
ik zou de teksten dan allemaal in een database vastleggen.

Met een SQL-query kan je dan de actuele gegevens opvragen, of naar behoefte de gearchiveerde.

I.e. de databasetabel heeft dan de volgende gegevens nodig: een kolom "tekst" en een kolom "archiveren_na".
Als de teksthoeveelheid groot is, kan je besluiten alle oude artikelen in een archiefdatabase te zetten. Bovendien: als de lengte van de teksten de limiet van een memo-veld overschrijdt moet je in rijen gaan splitsen,of, archiveren in losse TEXT-bestanden.
Dit vereist dus enig programmeerwerk (scripting).
Een andere (deel)-oplossing is het gebruik van dreamweaver in combinatie met Joomla!, een contentmanagementsystem. Waar ook een archiveringsfunctie inzit (publicatie met datumbeperking)

Kortom, er zijn mogelijkheden. Voor meer insight in een content-management solution voor CS4 is uitgebreide info aanwezig op deze site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan