archiefbestand beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keverboy

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2002
bij het ophalen van mijn e-mails krijg ik de melding" er is mogelijk een Outlook Express-archief bestand beschadigd. Gebruik een hulpprogramma zoals Scandisk om beschadigingen te controleren en te herstellen.
Nu weet ik niet hoe dat moet , kan iemand me helpen?

Krijg je wel je mail binnen? Zo niet probeer eerst het volgende.
Ga in de verkenner naar extra/mapopties/weergave.
Helemaal onderaan zie je iets staan over wel of niet zichtbaar maken. Zet het puntje voor zichtbaar.

Outlook Express afsluiten als het nog actief is.

Typ nu met de zoekfunctie *.dbx in.
Verwijder postvak in.
Verwijder postvak uit.
Sluit je pc af.
Start je pc op.
Start Outlook Express. OE maakt nu nieuwe in en uit postvakken aan.

Mocht dit niet helpen dan zul je, als je XP hebt, met de cd op moeten starten. Je hebt dan wat tools in de herstelconsole. Zolang er niemand reageert wat dit betreft zou je het bovenste kunnen proberen.
Je kunt in XP via Help wel scandisk intypen. Helemaal onderaan krijg je dan iets van Microsoft. Klik je dat aan dan krijg je wat uitleg.

Geplaatst door Elisa

Mocht dit niet helpen dan zul je, als je XP hebt, met de cd op moeten starten. Je hebt dan wat tools in de herstelconsole. Zolang er niemand reageert wat dit betreft zou je het bovenste kunnen proberen.
Nou, dan wil ik nog wel even reageren. :D
Wat jij aangeeft is wel een oplossing Elisa, maar dat houd wel in dat je meteen al je mails kwijt bent.
Misschien is er wel geen andere oplossing maar dan weet Keverboy dat in ieder geval. :)

Ga voor de zekerheid nog even naar deze computer en rechtsklik op je c-schijf, kies voor eigenschappen en dan tabblad Extra.
Laat de schijf even uitgebreid op fouten controleren.
Mocht dat niet helpen is de oplossing van Elisa de enige denk ik.

Ho ho, niet al je mail.
Alleen hetgeen je in die betreffende postvakken hebt staan.
Je bent het ook kwijt als je er niet meer bij kunt :p

Weet je dat ik me suf gezocht heb naar scandisk? Hoe en waar.
Help je me dus mooi mee Admin_Frisian.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan