Archiveringsprogramma.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkVeldman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Na een paar keer een dramatische crache te mogen ondergaan heb ik besloten om-zoveel mogelijk data waar ik aan gehecht ben op externe schijven, w.o. dus ook dvd-data schijven te kopiëren dan wel te verplaatsen.
Ik zoek een programma die bijhoudt wat ik heb gedaan.
Dus als ik op een dvd schijfje bestand huppeldepup-a, happeldepap-b en hoppeldepop-c kopieer of verplaats dat dat programma me vraagt naar de naam van de schijf en dat in een database opslaat. (Een database overigens waarvan een back-up op een externe plaats bijvoorbeeld Gmail wordt geplaatst, liefst ook nog automatisch, want het heeft uiteraard geen zin als je het alleen op je eigen computer bewaart. Bij een noodlottige crache zit je dan immers wéér met hetzelfde probleem )
Weet iemand een programma die dat kan?

2 harde schijven in een RAID-1 confuguratie kunnen dat probleem natuurljik eenvoudig ondervangen. Verreweg de meest charmante en simpele oplossing. Je hebt er in beginsel geen omkijken naar. Daarentegen is het wellicht niet de meest economische oplossing.

Kijk HIER voor meer uitleg.

Hoe je zo'n systeem opzet kan ik je niet vertellen, maar er zijn vast forum-gebruikers die daar ervaring mee hebben. Zo moeilijk kan het niet zijn.

Laatst bewerkt:
Mss is een externe HDD met een programma als bv Acronis TrueImage dan een goed idee. Maakt zgn "incremental" backups - dwz dat automatisch gezocht wordt naar data die je nog niet hebt gebackupt. Of die ook een database aanmaakt weet ik niet, heb ik nooit gebruik van gemaakt. Kijk maar eens op de Aconis site.

2 harde schijven in een RAID-1 confuguratie kunnen dat probleem natuurljik eenvoudig ondervangen. Verreweg de meest charmante en simpele oplossing. Je hebt er in beginsel geen omkijken naar. Daarentegen is het wellicht niet de meest economische oplossing.

Kijk HIER voor meer uitleg.

Hoe je zo'n systeem opzet kan ik je niet vertellen, maar er zijn vast forum-gebruikers die daar ervaring mee hebben. Zo moeilijk kan het niet zijn.

Schitterende link die van Wikipedia, Wikipedia was al van af het begin m'n grote liefde en ik heb er zelf meermalen bijdragen aan geleverd, maar lui als ik ben, zoek ik gewoon een stukje software, gratis of na proberen, betaald. Ik weet dat er diverse zijn, maar als gezegd, ik ben lui (hoewel je dat lui zijn een beetje moet vertalen als, "Ik ben bezig met andere zaken en als je me kunt vertellen welk programma heet meest praktisch is zal ik je zegenen tot na m'n dood.)
Kortom. De programma's bestaan en ik heb ze ooit ook wel eens gebruikt maar gewoon voor de aardigheid; nooit gedacht dat ik ze ooit écht nodig had, maar ik heb eigenlijk geen tijd om ze te zoeken. Ik weet zeker dat er mensen zijn die onmiddellijk een naam kan noemen, domweg omdat ik ook ooit zomaar een hele serie programma's wist op te lepelen die dat konden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan