Archos 7 Home Tablet weigert app "Droid Comic Viewer" te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

grandma

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
When I try to install "Droid Comic Viewer.apk" I get the following message: "ACV can't be installed on this phone." Why won't my tablet install this application?

Heb de app Droid Comic Viewer op mijn SD card geplaatst, maar toen ik dubbelklikte om deze te installeren kreeg ik volgende melding: "ACV kon niet worden ge�nstalleerd op deze telefoon."

Stuurde vervolgens onderstaand bericht naar Archos:
When I tried to install the Droid Comic Viewer on my Archos 7 home tablet I got the following message: "ACV couldn't be installed on this phone".

Wat me dit antwoord opleverde:
"We inform you that 3rd party applications available from appslib or downloaded from internet are not supported by Archos, we invite you to contact the developer of this application for further information on this matter."

Ik begrijp dit niet goed aangezien er op het internet verscheidene mensen schrijven dat het installeren van apps op hun Archos 7 Home Tablet voor hen geen enkel probleem vormt.

Volgens deze informatie zou je ergens op mijn tablet onder Toepassingen "Unknown Sources" kunnen aanvinken maar dat vind ik nergens terug.

You need to modify your Android�s settings to allow the installation of applications from other sources. Under �Settings,� select �Application Settings� and then enable �Unknown Sources.� Also under �Settings,� select �SD Card� and �Phone Storage,� and finally enable �Disable Use for USB Storage�
This last step is easy. Open Command Prompt and type the following: adb install <1>/<2>.apk
However, when you type the command, replace <1> with the path to your APK file and replace <2> with the name of the APK file.
You�re done! Your application is now ready for your use and enjoyment.

Omdat voor mij de belangrijkste reden is dat ik deze tablet heb gekocht het lezen van strips en boeken is, probeerde ik het probleem te omzeilen door een strip met cbr extensie te converteren naar een epub format zodat de Aldiko die standaard op de Archos staat die wel kan lezen.
Aldiko opende de strip maar het enige wat ik te zien kreeg was een wit scherm met bovenaan een klein blauw icoontje van een vraagteken.

Komt dit omdat ik de verkeerde instellingen heb gebruikt?

Zou al heel blij zijn als jullie mij zouden kunnen helpen om mijn strips via de Aldiko te kunnen lezen al moet ik ze dan ook allemaal converteren naar epub format.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik ook zeer erkentelijk zou zijn mocht ook het probleem van die apps opgelost raken.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Onder "beveiliging" moet je "onbekende bronnen" aanvinken en bij "opties voor ontwikkelaar" moet je de "usb-foutopsporing" aanzetten. Als het goed is, zou het dan moeten werken.
Succes!

Welke android versie heeft het tablet? Ik ging er van uit dat het om 4 ICS ging.

Beste AndreazZz,

Ondertussen zal je wel al gemerkt hebben dat ik een volslagen leek ben daarom heb ik dus maar alle gegevens genoteerd die hiervoor in aanmerking konden komen: Modelnummer 470HB / Firmwareversie 1.0.15 / Kernelversie 2.6.25 (root@cong-desktop #1720) / Build-nummer RK-1.2.9.eng.root.20101119.201808.

Hopelijk staat wat je gevraagd hebt erbij. Indien dat niet zo is zo je me dan alsjeblieft willen uitleggen waar ik die kan vinden.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
grandma

Ah, het lijkt er op dat android versie 1.0 op de tablet staat. Waarschijnlijk ondersteunt de app android 1.0 niet (meer).\
De enige mogelijkheid om dat op te lossen is door er de updates te installeren:
Download dit en zet dit in op je tablet (via usb op je pc aansluiten en in de "bovenste" map, d.w.z. "verwisselbare schijf ..." aanklikken en daar neerzetten.)
Verwijder hem daarna weer en steek de oplader erin. Er zal een schermpje verschijnen en volg de instructies. HOUD ER WEL REKENING MEE DAT ALLE INSTELLINGEN WORDEN GEWIST (bestanden blijven wel bewaard).

Heb het bestandje gedownload en als volgt op mijn tablet gezet:

omdat mijn PC nog van de prehistorie dateert heb ik geen enkele 2.0 USB poort waardoor ik mijn tablet niet kan aansluiten op mijn PC (PC loopt vast). Daarom heb ik het bestandje op mijn USB stick gekopiëerd. De USB stick heb ik dan via een host kabel aangesloten op mijn tablet. Daarna heb ik het bestandje gekopiëerd naar de SD card en de USB stick ontkoppeld. Vervolgens heb ik de oplader aangesloten maar er gebeurde niets.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Het bestandje komt zo niet in de goede map terecht. Dit moet echt met een computer. Misschien kan u bij een andere computer?

Mijn zoon heeft een laptop maar woont niet meer thuis. Zal hem vragen als hij nog eens langskomt om zijn laptop mee te brengen. Zal je via deze site inlichten van zodra ik meer weet.

In ieder geval van harte bedankt voor je hulp.

Tot binnenkort.

Vriendelijke groeten,
Grandma.

Hebben vandaag het programmaatje volgens uw instructies op de tablet gezet. Alles verliep prima maar de tablet weigert nog steeds om de applicaties via mijn USB stick te installerern. Nog altijd vind ik noch onder "Beveiliging en locatie" noch onder "Toepassingen" de rubriek "onbekende bronnen" terug.

Weet u raad?

Vriendelijke groeten,
Grandma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan