Archos 9 Linux Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

brownmouse

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
ik denk dat de titel al beetje verklapt,

ik ben van plan een Archos 9 tablet pc te halen,
maar mijn vraag is, of hij ook ubuntu ondersteunt in de zin met hardware,

want de Archos, heeft een paar onderdelen, waar ik niet meteen van verwacht dat die het meteen doen,
zoals,

dat kleine vierkante muisje aan de rechter kant van de tablet,
of het scherem zelf :O

misschien weten jullie hier meer over,
met vriendelijke groeten

Werkt hier enigszinds

Ik tik deze teactie nu op een archos 9 tablet. Ik heb er ubuntu remix 8.04 opstaan nu, later deze week probeer ik de 10.04 ook even.

Wat werkt er niet momenteel:

-optical mouse
-de twee muisknoppen links

Wat werkte er niet out-of-the-box:
-touchscreen
-poulsbo x driver 2d+3d
-wireless
-optical mouse werkte echter wel. je dient een keuze te maken tussen touch en mouse...

Hier zie je een screenshot van een tijdje geleden:

Screenshot.png

Yves

Ik tik deze teactie nu op een archos 9 tablet. Ik heb er ubuntu remix 8.04 opstaan nu, later deze week probeer ik de 10.04 ook even.

Wat werkt er niet momenteel:

-optical mouse
-de twee muisknoppen links

Wat werkte er niet out-of-the-box:
-touchscreen
-poulsbo x driver 2d+3d
-wireless
-optical mouse werkte echter wel. je dient een keuze te maken tussen touch en mouse...

Hier zie je een screenshot van een tijdje geleden:

Screenshot.png

Yves

dus het komt er op neer
dat ik er niks mee kan want meot natuurlijk wel de muisknoppen en wireless werkent hebbe :P

Dat 'iets' niet zo out of the box werkt op Linux, dat wil nog niet zeggen, dat je het niet werkend gaat krijgen ;)

Suc6! :thumb:

Het touchscreen zelf werkt echter wel hoor. Weliswaar niet out-of-the box, je moet een driver gaan downloaden en manueel installeren bij EETI .
Je moet kiezen ofwel de optische muis ofwel de touchpad, de driver kan ze niet alletwee tegelijk. Vermoedelijk heeft Archos hier iets ineen geflanst en dat dan met een driver opgelost, ze zitten namelijk samen op 1 muispoort op PS/2... Ik heb die optische muis toch niet nodig als de touch wel werkt. Vermoedelijk probeer ik nog wel eens iets te maken die dit toch nog well zal doen werken, beginnend met de muisknoppen te doen werken (een soort splitter de de traffic van de touchpad naar de ene pipe gooit en de traffic van de optische muis naar een andere pipe, ik heb al gezien dat een switch van de ene naar de andere altijd gepaard gaat met een stukje data)

Er stond nu even terug windows7starter op om de bios te upgraden, ik had namelijk nogal wat last van zonlicht op de optische muis zodat het touchpad niet meer wou werken.

Momenteel ben ik er de remix-10.04 op aan het proberen. Als het me niet lukt komt er de 8.04 terug op.

-Yves

Tikken op het scherm is een muisklik.

De Archos9 heeft bovenop het touchscreen ook een "optische muis", een soort omgedraaide optische muis waarmee je met je vinger de muis kunt bewegen. Hier horen ook 2 muisknoppen bij, en dat zijn de knoppen die niet werken.

-Yves

Tikken op het scherm is een muisklik.

De Archos9 heeft bovenop het touchscreen ook een "optische muis", een soort omgedraaide optische muis waarmee je met je vinger de muis kunt bewegen. Hier horen ook 2 muisknoppen bij, en dat zijn de knoppen die niet werken.

-Yves

sorri snap het al wel beetje,

dus bij touch, heb ik wel linker muisknop bij mij optische muis, geen linker/rechter?

en dan stom vragej :$
als het niks wordt met linux is XP dan een optie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan