• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Array en/of Matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

7thwave

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Berichten
5
Deskundigen,

Ik heb de volgende uitdaging: data uit 2 verschillende rapporten dienen gecombineerd te worden.

In rapport A staan de data ong. als volgt:

Factuur Bedrag Datum
123 1000 0101
124 500 0202
125 750 0303
etc.

Essentieel is dat in rapport A "Factuurnummer" maar één keer voorkomt (De data is geconsolideerd voor die factuur)

In rapport B staan de data ong. als volgt:
Factuur Art.nr Serienummer
123 1 xyz
123 1 dfg
123 1 ghj
124 2 njk
125 7 nuj
125 7 mko
etc.

De bedoeling is nu dat ik een rapport genereer op basis van rapport A waarbij de serienummers van rapport B bruikbaar in rapport A worden weergegeven bij het juiste factuurnummer. Dat zou er dan bijv. zo uit moeten zien:

Factuur Bedrag Datum Serienummer Serienummer Serienummer
123 1000 0101 xyz dfg ghj
124 500 0202
125 750 0303
etc.

Het aantal serienummers per factuur (of per art.) moet variabel zijn.

Ik heb het idee dat er met matrixjes uit te komen moet zijn. Maar je raad het al....hij weet niet HOE....Suggesties???

Dank alvast
 
Beste 7thwave ;)

Zie bestandje dat ik heb gemaakt voor jou.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • RAPORT.xls
    24 KB · Weergaven: 24
Hoi Danny,

Ik wilde mijn versie net plaatsen toen ik jouw reactie zag. :thumb:
Dit ziet er bijna hetzelfde uit als die van mij.
Met één verschil maar, en dat is, dat ik het uit een ander blad heb gehaald.

Wilde het toch maar plaatsen. ;)
 

Bijlagen

  • Meervoudig zoeken (HSV).xls
    14,5 KB · Weergaven: 31
Wow Danny

Ik ben diep onder de indruk, en dat is eufemistisch uitgedrukt. Ik zal ook redelijk tevreden zijn over mezelf als ik e.e.a. kan doorgronden.

Nu reeds een vraag opmerking:
maakt het een essentiëel verschil als de rapporten A en B in verschillende files danwel werkbladen zijn opgeslagen?
Kan ik de serienummer kolommen uitbreiden en de formule (Wow nogmaals en dat in no-time...) doorkopieëren? Zo te zien wel marre...........Tsja, Wow
 
Wow HSV

Ik kletter van bewondering van mijn stoel. Als je hier al antwoord krijgt op (nog net) niet gestelde vragen stel ik voor dat jullie consultancy tarieven gaan vragen!! Om over een eigen TV programma maar te zwijgen...........
 
Maar nu even serieus

Hartelijk dank voor de input. Kunnen jullie (Danny en/of HSV) een beetje beschrijven wat het idee is van deze methode en hoe hij ongeveer in zijn werk gaat?
 
Beste 7thwave ;)

Heb het geprobeerd met mijn eigen woorden om de formules uit te leggen.

Zie bestandje met de uitleg.

Kan je hierna de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • RAPORT(1).xls
    37 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan