Hallo,
Ik heb een hopelijk korte vraag waar ik niet uit kom. Voor mijn site ben ik een nogal ingewikkelde functie aan het maken (althans, voor mij dan, aangezien ik nog nooit wat met javascript en jquery gedaan heb). Hiervoor moet ik bekijken of bepaalde categorieën al geselecteerd (aangevinkt) zijn of niet. Na lang puzzelen is het eindelijk gelukt, in Firefox en Chrome werkt het prima. Maar toen ging ik hem testen in Internet Explorer en natuurlijk werkt het daar weer eens niet ...
Mijn kennis van javascript is zo minimaal dat ik niet weet hoe ik dit op moet lossen. Ik denk dat IE de array functie of de split functie niet pakt want daar hapert ie al op. In FF kan ik dus op de div klikken en dan schuift ie open, maar in IE kan ik niet klikken.
Dus ... HELP!!
Dit is de code, ik hoop dat iemand hier fouten in kan vinden die mogelijk de oplossing geven:
[JS]
$("a.divlink").click(
function() {
var link = $(this).attr("href");
var array = link.split("#");
var arr1 = array[1];
var arr2 = array[2];
var arr3 = array[3];
var arr4 = array[4];
if((arr1 == 0) || currentCategories.indexOf(arr1) != -1) {
return;
} else if((arr2 == 0) || currentCategories.indexOf(arr2) != -1) {
return;
} else if((arr3 == 0) || currentCategories.indexOf(arr3) != -1) {
return;
} else if((arr4 == 0) || currentCategories.indexOf(arr4) != -1) {
return;
} else {
var category = array[1];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
var category = array[2];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
var category = array[3];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
var category = array[4];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
}
}
);
[/JS]
Oh ja en de rede dat ik onderaan het script de var category steeds opnieuw definieer is omdat ik een functie heb geschreven die "slideOut(category)" heet en daar zitten dus allerlei acties aan gekoppeld.
Ik heb een hopelijk korte vraag waar ik niet uit kom. Voor mijn site ben ik een nogal ingewikkelde functie aan het maken (althans, voor mij dan, aangezien ik nog nooit wat met javascript en jquery gedaan heb). Hiervoor moet ik bekijken of bepaalde categorieën al geselecteerd (aangevinkt) zijn of niet. Na lang puzzelen is het eindelijk gelukt, in Firefox en Chrome werkt het prima. Maar toen ging ik hem testen in Internet Explorer en natuurlijk werkt het daar weer eens niet ...
Mijn kennis van javascript is zo minimaal dat ik niet weet hoe ik dit op moet lossen. Ik denk dat IE de array functie of de split functie niet pakt want daar hapert ie al op. In FF kan ik dus op de div klikken en dan schuift ie open, maar in IE kan ik niet klikken.
Dus ... HELP!!
Dit is de code, ik hoop dat iemand hier fouten in kan vinden die mogelijk de oplossing geven:
[JS]
$("a.divlink").click(
function() {
var link = $(this).attr("href");
var array = link.split("#");
var arr1 = array[1];
var arr2 = array[2];
var arr3 = array[3];
var arr4 = array[4];
if((arr1 == 0) || currentCategories.indexOf(arr1) != -1) {
return;
} else if((arr2 == 0) || currentCategories.indexOf(arr2) != -1) {
return;
} else if((arr3 == 0) || currentCategories.indexOf(arr3) != -1) {
return;
} else if((arr4 == 0) || currentCategories.indexOf(arr4) != -1) {
return;
} else {
var category = array[1];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
var category = array[2];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
var category = array[3];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
var category = array[4];
if (category != 0) {
slideOut (category);
}
}
}
);
[/JS]
Oh ja en de rede dat ik onderaan het script de var category steeds opnieuw definieer is omdat ik een functie heb geschreven die "slideOut(category)" heet en daar zitten dus allerlei acties aan gekoppeld.
Laatst bewerkt: