Milenko
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Hi,
Ik ben op dit moment bezig met een soort berichten systeempje op mijn website. Het Lukt al aardig, want er kunnen al berichten worden verstuurd naar andere gebruikers/accounts. Het probleem waar ik nu tegen aanloop, is dat ik de berichten niet goed kan weergeven in een tabelletje. Ik heb hiervoor een array gemaakt (hoewel dit niet mijn sterkste kant is...) in de code hieronder zie je dat de berichten worden opgehaald uit de database, maar het plaatsen in de tabel gaat mis...
Er staan 3 berichten in de database om te testen. Maar als ik dit script gebruik, maakt hij een tabelletje met 4 kolommen en 3 rijen (wat ook moet
) maar ik krijg 3 keer dezelfde rij te zien.
Iemand die wat beter met array's overweg kan en ziet wat ik niet goed doe? (heb er al een hoop aan geprutst, maar helaas...)
Groetjes Milenko
(PS. Als iemand weet hoe dit eenvoudiger kan, zou dat ook heel fijn zijn, want stel, iemand heeft 20 berichten, krijgt hij/zij er maar 3 te zien... En om nou 20 van die rijen aan te maken is een beetje zinloos. Krijg ik van die hele lappen tekst
)
Ik ben op dit moment bezig met een soort berichten systeempje op mijn website. Het Lukt al aardig, want er kunnen al berichten worden verstuurd naar andere gebruikers/accounts. Het probleem waar ik nu tegen aanloop, is dat ik de berichten niet goed kan weergeven in een tabelletje. Ik heb hiervoor een array gemaakt (hoewel dit niet mijn sterkste kant is...) in de code hieronder zie je dat de berichten worden opgehaald uit de database, maar het plaatsen in de tabel gaat mis...
PHP:
<?php
$sql="SELECT * FROM `messages` WHERE `To`='$gebruikersnaam'";
$result=mysql_query($sql);
$count=mysql_num_rows($result);
$berichten=mysql_fetch_array($result);
$message = array(); // nieuw array
$message[0][0]=$berichten['Date'];
$message[1][0]=$berichten['Date'];
$message[2][0]=$berichten['Date'];
$message[0][1]=$berichten['From'];
$message[1][1]=$berichten['From'];
$message[2][1]=$berichten['From'];
$message[0][2]=$berichten['Subject'];
$message[1][2]=$berichten['Subject'];
$message[2][2]=$berichten['Subject'];
$message[0][3]=$berichten['Message'];
$message[1][3]=$berichten['Message'];
$message[2][3]=$berichten['Message'];
echo "<table border=1>";
echo "<tr><th>Datum</th><th>Van</th><th>Onderwerp</th><th>Bericht</th></tr>";
for($rij=0;$rij<$count;$rij++){
echo "<tr>";
for($kolom=0;$kolom<4;$kolom++){
echo "<td>";
echo $message[$rij][$kolom];
echo "</td>";
}
echo "</tr>";
}
echo "</table>";
?>
Er staan 3 berichten in de database om te testen. Maar als ik dit script gebruik, maakt hij een tabelletje met 4 kolommen en 3 rijen (wat ook moet

Iemand die wat beter met array's overweg kan en ziet wat ik niet goed doe? (heb er al een hoop aan geprutst, maar helaas...)
Groetjes Milenko
(PS. Als iemand weet hoe dit eenvoudiger kan, zou dat ook heel fijn zijn, want stel, iemand heeft 20 berichten, krijgt hij/zij er maar 3 te zien... En om nou 20 van die rijen aan te maken is een beetje zinloos. Krijg ik van die hele lappen tekst

Laatst bewerkt: