• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

array in VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hoi iedereen

Code:
Function vorige(a)
Dim rang()
rang() = range("datarange")
vorige = rang(a)
End Function

ik heb bovenstaande code geschreven, ik wil in de range "datarange" het getal halen op de "a-de" positie.. dus als ik vorige(2) ingeef, wil ik uit de range "datarange" (bepaald in excel als naam) het tweede getal ..

hoe kan ik dit?

bedankt!!

Laatst bewerkt:
Code:
vorige=rang(1,2)

sorry, ik had een foutje, ik heb de code aangepast in mijn eerste bericht.. kan je mij zeggen hoe ik nu mijn code moet aanpassen?

"datarange" is overigens een kolomvector
bedankt

Laatst bewerkt:
Mijn code ging idd over een rij vector.

Bij een kolomvector is het:

Code:
vorige=rang(2,1)

Als het iets anders is wat je in gedachte hebt, graag verduidelijking want dan ben ik niet mee.

Mijn code ging idd over een rij vector.

Bij een kolomvector is het:

Code:
vorige=rang(2,1)

Als het iets anders is wat je in gedachte hebt, graag verduidelijking want dan ben ik niet mee.

hoi,b edankt! dit klopt..

mag ik vragen waarom er in feite een tweede coordinaat staat bij rang(2,1), namelijk die 1? moet dit altijd zo? of kan ik ergens specificieren als ik met een kolomvector werk?

Een range in Excel bestaat uit rijen en kolommen, minstens 1 van elk.

Eerste getal zegt uit de hoeveelste rij van het bereik dat je iets wil ophalen, het tweede getal geeft aan in welke kolom.

Wigi

Een range in Excel bestaat uit rijen en kolommen, minstens 1 van elk.

Eerste getal zegt uit de hoeveelste rij van het bereik dat je iets wil ophalen, het tweede getal geeft aan in welke kolom.

Wigi

ja,idd, dat weet ik, mr k dacht mss dat je een range kon definieren als een kolomvector (of rijvector) en derhalve de kolom (of rij) niet meer moet aangeven..

Ik gebruik liever de schrijfwijze met twee argumenten, op die manier is het steeds duidelijk welk element je leest (die rij en die kolom). Maar dat is een kwestie van gewoonte neem ik aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan