Beste Leden,
Ik wil van een bestand met bijvoorbeeld 10 werkbladen er 3 selecteren en deze als een apart bestand als bijlage in een emailbericht versturen.
Met dank aan Ron de Bruin gebruik ik zijn code om excelbestanden als bijlagen in een emailbericht te versturen. Ik kom er alleen niet achter hoe ik deze code om kan bouwen om een bepaald aantal sheets in een tijdelijk bestand op te slaan en te versturen.
Ik had zelf het idee om de sheets in een array te benoemen (zie code), maar dit werkt niet. De tussenliggende tabbladen in het originele bestand zijn gewoon aanwezig en ook nodig voor andere doeleinden.
Wie kan mij helpen?
Ik wil van een bestand met bijvoorbeeld 10 werkbladen er 3 selecteren en deze als een apart bestand als bijlage in een emailbericht versturen.
Met dank aan Ron de Bruin gebruik ik zijn code om excelbestanden als bijlagen in een emailbericht te versturen. Ik kom er alleen niet achter hoe ik deze code om kan bouwen om een bepaald aantal sheets in een tijdelijk bestand op te slaan en te versturen.
Ik had zelf het idee om de sheets in een array te benoemen (zie code), maar dit werkt niet. De tussenliggende tabbladen in het originele bestand zijn gewoon aanwezig en ook nodig voor andere doeleinden.
Wie kan mij helpen?
Code:
Sub Test()
Dim wb1 As Workbook
Dim TempFilePath As String
Dim TempFileName As String
Dim FileExtStr As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
With Application
.ScreenUpdating = False
.EnableEvents = False
End With
Set wb1 = ThisWorkbook.Sheets(Array("Blad1", "Blad5", "Blad9"))
TempFilePath = Environ$("temp") & "\"
TempFileName = " " & wb1.Name & " "
'FileExtStr = "." & LCase(Right(wb1.Name, Len(wb1.Name) - InStrRev(wb1.Name, ".", , 1)))
wb1.SaveCopyAs TempFilePath & TempFileName & FileExtStr
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
On Error Resume Next
With OutMail
.to = "helpmij@helpmij.nl"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Hier komt het onderwerp"
.Body = ""
.Attachments.Add TempFilePath & TempFileName & FileExtStr
.Display
End With
On Error GoTo 0